úterý 18. února 2020

Moje 3x3 aneb fotografická výzva

 
Dáša na svém blogu vyhlásila fotografickou výzvu.

Pravidla jsou jednoduchá :

Tři témata, tři fotografie.

Tady jsou moje snímky.

Témata mě blízká a můžu říct, že i často focená.


Řeka Bečva

  Největší levostranný přítok řeky Moravy.
 Poslední větší štěrkonosná řeka, na jejímž toku není vybudována přehrada 
(ale mluví se o tom pořád).
 Pro nás místo relaxace a procházek, když není čas na výlet.
A když je sníh, břeh je obsypaný dětmi se sáňkami.
Můžete nazout běžky a užít si přírodu.
Nebo sednout na kolo a projet se po cyklostezce Bečva.




 Fortna

Fortna zasazená ve středověkých hrádbách.
  Branka s úzkou chodbou umožňující vstup do prostoru mezi hradbou a parkánovou zdí.
Byla uzavíratelná mříží a byla opatřena padacím mostem.
V ostění přerovské fortny jsou patrná kladková kolečka jako součástí padacího mostu přes příkop.
Dnes spolu s hradbami fotogenické místo.





Masopustní koblihy

Co by byl masopust bez masek a koblih!
Takže jedno téma k tomuto ročnímu období.
U nás vyvrcholí masopust tento víkend.
 
A taky samozřejmě fandíme, kdo poznal biatlon?
 




Doufám, že se vám u mě líbilo 
a přeju krásný, zdá se že předjarní den.

Ilona





36 komentářů:

  1. Ilonko,tvoje témata se mi moc líbí.Postupně všechno procházím a jsem ráda,když najdu zase něco nového.A sladká tečka na závěr je lákavá.Fotky se mi moc líbí,jsou nádherné.Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, děkuju.
      Sladká tečka musí být ;)
      Krásný den.

      Vymazat
  2. Pěkné fotky. Já ještě pořád nemám dofoceno :(.

    OdpovědětVymazat
  3. Ilono, z výletu do Přerova mám hodně podobné fotky. Kolem Bečvy je nádherně a i kus hradeb je zajímavých. Na masopust (u nás se říká ostatky) se těším taky, na maškarády a hlavně při pochovávání basy je děsná sranda.

    Fotky máš moc pěkné.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mikeš chodil dřív v masce v průvodu u nás na vesnici, ale už je větší, tak půjdeme asi jen ve něstě na kukandu.
      Vodění medvěda si nenecháme ujít ;)
      Krásný den.

      Vymazat
  4. Ilonko, moc hezká témata jsi vybrala. Kolem vody chodím moc ráda a ráda ji i fotím. U vás kolem řeky by se mi také líbilo, to musela být fajn procházka. Slovo fortna slyším prvně, takže děkuji za osvětu. Branky jsou krásně nafocené. No a koblihy, ty nemají chybu, děláš mi chutě. Takové dobroty se ve výzvě myslím ještě neobjevily. Takže děkuji za ně i za zvládnutí celé výzvy. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, děkuju. Témata mě opravdu blízká a něco domácího sladkého k tomu patří ;)
      Krásný den.

      Vymazat
  5. Ilonko, moc se mi líbí nejen tvé fotky, ale i výběr témat. Paráda!
    Přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuju.
      Těším se na fotky ostatních ;)
      Krásný den.

      Vymazat
  6. Usmívám se, prostě jsem sedla na lep.
    Mohlo by to být kolem řeky fenomenální, hradby mne historicky určitě posílí, ale prostě ten masopustní prohřešek prvního stupně, tak ten mne dostal, blahopřeji.
    Působivé 3x3 a slintám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já děkuju, ta slova mi vykouzlila úsměv na tváři.
      Prostě to jídlo, to jídlo! Tomu se nic nevyrovná ;)
      A o masopustu se hřešit musí!
      Krásný den!

      Vymazat
  7. Zrovna včera jsme podobnou, jenže krytou fortnou která spojovala litomyšlské Dolní město s Horním s dcerou šlapaly, dokonce dvakrát. Zúčastnily jsme se komentované prohlídky města. Ačkoli ho známe dost dobře, stejně jsme se dozvěděly a viděly věci neznámé. Nechápu proč se snaží dnes stále v době sucha stavět nové a nové přehrady, když se nejsou schopné naplnit ty stávající....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krytá fortna v Litomyšli je moje oblíbená, taky mám pár snímků ;)
      Přehrady ... ale co takový kanál Dunaj - Odra - Labe, to si tu fakt neumím představit ...
      Krásný začátek týdne.

      Vymazat
    2. Tak zrovna tenhle Zemanem prosazovaný děs by nám vedl nad vsí. Mostem! Už kolik let to tady blokuje stavební řízení. Každej ví že to je debilita prvního řádu, jenomže díky podpoře prezidenta a pár vykuků se to prostě blokovat musí...Jinak ještě v Letovicích je něco podobného jak v Litomyšli. Je krytá, ale má z jedné strany otevřené arkády.

      Vymazat
    3. Děkuju, v Letovicích jsme byli už hodně dávno ;) Aspoň vím, kam se příště dívat.
      Kanál určitě neprojde ;)

      Vymazat
    4. Je to hned u toho hlavního kruháku, jde to nahoru ke kostelu...

      Vymazat
  8. Nafotila jsi moooc prima snímečky. Ty koblihy vypadají náááramně mňamkově!:-)

    OdpovědětVymazat
  9. Hezké je to u Vás. Až teď jsem podle fotky pochopila, jak tenké může být těsto na koblih před vykynutím :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Hezké je to u Vás. Až teď jsem podle fotky pochopila, jak tenké může být těsto na koblih před vykynutím :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné fotky a báječný výběr témat. :-D
    Kraj, ve které žiješ téměř neznám, loni jsme měli premiéru, když jsme navštívili na týden Beskydy. Ale týden je málo na to, aby člověk poznal víc. Budu to muset napravit. Zatím tedy prostřednictvím tvého blogu. :-D Hezké dny. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Morava je krásná. Všude se dají najít zajímavá místa.
      Krásný den.

      Vymazat
  12. Pokochala jsem se a taky poučila, už vím, co je fortna. A koblížky zavoněly až k nám. Taky jsem o víkendu chystala pohoštění pro masopustní průvod, pro změnu koláčky s tvarohem, mákem a povidlím. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mňam, to musela být dobrota.
      Krásný den a děkuju za návštěvu.

      Vymazat
  13. Líbí se mi výběr témat i fotografie.

    OdpovědětVymazat
  14. Tenhle výběr fotografií i témat se mi moc líbí! Řeku i krajinu obecně mám moc rád a to stejné platí i o památkách. A koblihy? O tom radši ani nemluvím!!! Hned bych si dal.

    OdpovědětVymazat
  15. Ilonko, krásně splněná výzva a ty koblížky - jen ochutnat.

    OdpovědětVymazat
  16. Krásně bylo, dobře se jedlo, parádní výzva, Ilonko. J.

    OdpovědětVymazat