čtvrtek 31. ledna 2013

Kabelka na Brumíka



Rychlá kabelka - taštička pro malou holčičí návštěvu.

Má ráda Brumíky ;)

A jeden kousek se do taštičky bezpečně schová.

Bohužel naše domácnost nedisponuje velkými zásobami "holčičích" barev, takže základ kabelky je v neutrální šedé. 

Tak snad se bude líbit ....



Háčkovala jsem z Camilly háčkem č.3 a použila svůj teď oblíbený pecičkový vzorek.

Protože se mě několik lidí ptalo, jak na to a anglicky moc nerozumí, pokusím se popsat postup při výrobě kabelky.

ŘO - řetízkové oko
KS - krátký sloupek
PDS - polosloupek
DS - dlouhý sloupek
pecička z 5DS - při háčkování DS nedokončíme poslední protažení a hned nahazujeme na další DS, takže očko zůstane na háčku a všechny DS dokončíme najednou - poslední protažení bude všemi šesti oky



Při pecičkovém vzoru začínejte řetízek na počet ok dělitelných dvěma + 1oko.
Neháčkovala jsem do kruhu, ale v řadách.

Šedá barva :
Začala jsem na 45 ok a háčkovala 4 řady PDS.


Vínová barva:
3 ŘO, pecička z 5DS, KS, * pecička, KS, * stále opakovat, na konci řady pecička, DS do posledního oka, ŘO a otočit práci.
Další řada budou KS. První KS uháčkovat do prvního oka = DS minulé řady.
Hlavně si dávejte pozor na počet ok a poslední KS v řadě uháčkujte nad 3 ŘO z minulé řady.

Další barvy - růžovou a červenou - jsem háčkovala stejně jako vínovou.

Kabelku jsem končila opět šedou barvou 4 řady PDS.

Po sešití kabelky jsem horní část obháčkovala KS, našila korálek místo knoflíku, udělala očko na zapínání a uháčkovala ucho.

Snad jsem to popsala aspoň trochu srozumitelně ;)


 



30 komentářů:

  1. Ilčo, kabelka je luxusní, pecičkový vzor krásně vyniká, nemá to chybu. Díky za popsání vzorečku, hezký den,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Nakonec jsem s kombinací barev spokojená ;)

      Vymazat
  2. tá je nádherná :) presne na brumíka :))))

    OdpovědětVymazat
  3. Ilonko, tak ta je parádní. Určitě bude mít slečna radost a šedá vůbec nevadí spíš naopak.
    a díky za návod na pecičky.
    Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že ano, každopádně aspoň Brumík tu radost udělá ;)

      Vymazat
  4. Taky se mi líbí, je krásná:-) A navíc - je to dárek originální:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím využít toho, že v jiných rodinách mají holčičky ;)

      Vymazat
  5. taštička je prostě boží, určitě jsi mě inspirovala, mám taky kamarádku s dvěma holčinama, tak už vím čím je potěším :) díky

    OdpovědětVymazat
  6. No téda, kabelička je nádherná, určitě se moc líbila! A díky za popis vzorku, aspoň si ho nemusím překládat :o) papa, L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, já myslím, že bys ho přeložila levou zadní ;)

      Vymazat
  7. Ilonko, moc se ti povedla! Na šedé ty holčičí barvy krásně vynikly! Fakt je super! A na Brumíka :o)
    Návod je perfektně srozumitelný, jsi hodná!
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, nakonec to byla dobrá barevná kombinace ;)

      Vymazat
  8. Tak to je super taštička pro malou slečnu. Dnes jsem tady poprvé a moc se mi Tvé tvoření líbí (aspoň to, co jsem zatím stihla shlédnout a že je nač koukat!). V posledním příspěvku píšeš, že to s šitím moc neumíš... No každopádně podle toho, co tady vidím, tak s háčkem vládneš dokonale :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju ;) Po narození syna jsem se vrhla na háčkování a je to fakt droga :D

      Vymazat
  9. Ilonko, tak nevím, ale nejde mi vytisknout návod když jsem si označila do výběru jen textové části a také je to velicé malé písmo....někde asi dělám chybu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, to neporadím. Já si třeba návody na vytištění z jiných stránek kopíruju do wordu a pak tisknu (i s obrázky).

      Vymazat
    2. zkusím to také raději tak....jinak taštičku pro malou Amálku, která má také ráda Brumíka, už mám hotovou, další jsem udělala trochu větší třeba na pytlík s bonbonky a nesmím zapomenout na nový obal na svůj mobil, pecičky mu tak krásně sluší :-) :-). TAkže moc a moc díky za krásný tip.

      Vymazat
  10. Název příspěvku mě opravdu pobavil. Náš hafan se totiž jmenuje Brumík:D ... a do této kabelky by se jistě nevešel:D Ále je krásná, o tom žádná:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud je Brumík větší než Brumík, do tašky na Brumíka se fakt nevejde :o)

      Vymazat
  11. Krásná kabelka, právě přemýšlím, co bych rychlého udělala vnučce k svátku.
    Jste šikulka, hned ji jdu zkusit. Díky.

    OdpovědětVymazat
  12. Vzor je moc krasny...mohu poprosit o radu o jak udelat rohy u ctverce, rada bych hackovala od stredu...diky moc

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omlouvám se, moc dotazu nerozumím.
      Kabelku jsem háčkovala jako obdélník a pak sešila. Pokud chcete dělat hned vzorek (já u této kabelky dělala napřed PDS), začněte normálně řetízková oka a pak hned vzorek, dělala jsem to tak u obalu na mobil ( http://ilci-taktovidmj.blogspot.cz/2013/01/pecickovy-obal-na-mobil.html )

      Vymazat
    2. Asi jsem to spatne popsala :) rada bych uhackovala ctverec ...zacala bych od stredu, stridala bych barvy.postupovala bych:.maly ctverec-vetsi atd....ctverec se bude zvetsovat, jeden ctverec -jedna barva :)..nevim jak jinak to popsat a problem mam prave v rozich :(

      Vymazat
    3. Aha, takže napřed čtverec jedné barvy a pak jakoby obháčkovat jinou barvou opět do tvaru čtverce? asi bych si uháčkovala základ nového čtverce, pak třeba 2sloupce nové barvy (to bych vypočítala podle původního čtverce), vháčkovat první čtverec, dokonči další bok novou barvou a tak postupovat, dokud nebude starý čtverec vháčkován a pak doháčkovat horní část novou barvou do čtverce.

      Vymazat
  13. Teda, to je skvělá kabelka pro malé slečny. :) Zkusím naší babi navrhnout, jestli by té naší taky něco podobného neuháčkovala. Já bych to asi nezvládla, jsem na tyhle věci fakt kopyto. Ale naše babi, to je práce všeho druhu. Pletení, háčkování a já nevím co ještě. Dokonce i vánoční ozdoby si dělá sama. Takové ty škrobené háčkované. :)

    OdpovědětVymazat