úterý 29. října 2019

Koláč s ricottou, jablky a drobenkou



Náš oblíbený koláč poslední doby.

Na těsto tvaroh nebo ricottu a pak domácí sladká jablíčka.

Naposledy jsem zkusila ještě drobenku z vloček a nemělo to chybu.

Mizel rychlostí blesku.

My tyhle koláče můžem ;)



 
 Těsto:

150g mouky (50g špaldové a 100g hladké pšeničné)
120g změklého másla
lžíce vody

Ingredience zpracujeme do tužšího těsta a necháme půl hodiny odpočinout v lednici.
Poté ho vyválíme do kulaté formy a necháme vyšší okraj na náplň.
Propíchneme vidličkou a necháme předpéct na 15 min na 175°C.

Náplň:

400g ricotty (nebo tvarohu)
1 vejce
lžička cukru (ale záleží, jak jste zvyklí)

Na ozdobu:

 3 jablka
drobenka z jemných ovesných vloček a másla

Nápň smícháme a dáme na předpečený korpus.
Jablka oloupeme, vykrojíme jadřinec a nakrájíme na měsíčky.
Těmi pak poklademe ricottu.
Na jablka dáme drobenku z ovesných vloček a másla.

Pečeme ještě cca 30 minut na 175°C,

Jsme zvyklí sladit málo, v receptu je opravdu jen lžička cukru.
Máme dost sladká domácí jablíčka, takže to stačilo a nedávala jsem cukr ani do drobenky.
Ale pokud máte radši více sladké, samozřejmě si oslaďte podle chuti.




 Užijte si příjemný večer a dětem přeju krásné prázdniny.


Ilona


 


4 komentáře:

  1. Ilono, koláč vypadá zajímavě, kombinaci tvaroh - jablka jsem myslím ještě nepekla. Já teď peču hrozně málo - moučníky nás zásobuje moje máma a kdybych pekla ještě já, tak neprojdeme dveřmi. Jen teď jsem na chalupě pekla cuketové řezy z poslední letošní cukety, protože štola, kterou dovezla máma, zmizela za dva dny a my byli na chalupě dny 4 :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak koláče od maminky jsou nejlepší ;)
      Krásný večer.

      Vymazat
  2. Ilonko, hned bych ochutnala, vypadá opravdu moc dobře!
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, byl moc dobrý. Kombinace jablka - tvaroh nemá chybu ;)
      Krásný večer.

      Vymazat