neděle 18. října 2020

Švestkový koláč

 

K podzimu patří samozřejmě i jablkové nebo švestkové koláče.

Občas ráda zkusím nový recept, ale z jogurtového těsta je už stálice.

Je to rychlovka, takže když mě honí mlsná, stihnu upéct i večer po práci. 

  

Recept je jednoduchý.

 Potřebujete:

3 vejce 

100 g cukru

150 g bílého jogurtu

50 ml oleje

200 g mouky (část můžete nahradit třeba mletými oříšky) - já dala špaldovou

 asi půl sáčku prášku do pečiva

 přidala jsem i lžičku skořice

švestky (ale může být samozřejmě i jiné ovoce)

 

Postup je jednoduchý.

Vyšleháme vejce s cukrem, přidáme jogurt, mouku, prášek do pečiva, koření a olej.

Těsto vylejeme do formy (kdo potřebuje, předem vymaže), poklademe ovocem, já lehce posypala plátky madlí a pečeme.

Na 175°C cca 35-40 minut.

 

Koláč, knížky, pletení a další deštivý den může začít ;)


 

Mějte pohodovou neděli.

Ilona

 


 

16 komentářů:

  1. Taky jsem včera pekla švestkový, ale klasický kynutý s máslovou drobenkou :)
    Pohodovou neděli přeji!

    OdpovědětVymazat
  2. Ilonko, děláš mi chutě. 😀👍 Jogurtové těsto patří k mým nejoblíbenějším a já postupem doby přešla z ovocných koláčů i na kombinaci těsta s tvarohem, nebo oříšky. Občas s jogurtovým těstem experimentuji.
    Já bych ke koláči, knížkám a pletení ještě přidala zazimovávání přenosných květin a likvidaci muškátů. Část flóry je už v garáži, kde čeká na oschnutí a pak umístění na "zimoviště". Odpoledne budeme stěhovat truhlíky, jen na domě jich máme 13 a další, včetně květináčů jsou na zahradě. Nemám tohle období ráda.
    Měj hezkou a příjemnou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky ráda experimentuju - do těsta jogurt, tvaroh, ricota, co je v lednici ;)
      Muškáty mi stále kvetou na balkoně, tak je ještě nechávám.
      Krásný večer.

      Vymazat
  3. Jogurtové těsto jsem ještě nezkoušela, dneska zkouším na jednom blogu objevený recept na mrkvový koláč, který mne dost zaujal. je vidět že když je hnusně tak se peče. O švestky, i když jich zas letos bylo hafo, jsem přišla. V době kdy bylo třeba trhat a sbírat jsem byla pryč, a když jsem se vrátila bylo všechno dole a shnilý.

    OdpovědětVymazat
  4. Ilonko,švestkový koláč mám ráda,také bych měla ještě upéct.Recept mám asi stejný,je to rychlé a na ovocné koláče mám jednoduchá a hlavně slabá těsta ráda.
    I já trávím podobně deštivé dny.Akorát háčkuji podle videí na Youtube.Teď jsem si vzpomněla,že bych někde doma měla mít podobné knížky.
    Měj hezké podzimní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Háček nebo jehlice jsou nejlepší relax.
      Krásný večer.

      Vymazat
  5. Ilonko, já už teď moc nepeču, o to víc bych si dala. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  6. Ilonko, hned bych si kousek dala :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá nádherně, švestek jsme měli taky plno a tak u jsem poprvé dělala plněné knedlíky. A můžu říct, že byly výborný. Určitě se snad někdy dostanu i ke koláči. Krásný článek :) Pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Švestkové knedlíky bych si dala z fleku. Mňam.
      Krásný večer.

      Vymazat
  8. Švestkový koláč bych si hned dala. Uvidím, jestli ještě nějaké zbyly na chalupě na stromech... V nejhorším si je koupím :)

    OdpovědětVymazat