sobota 3. října 2020

Židovský hřbitov

 

Po minulém příspěvku jsem chtěla pokračovat ve veselejším duchu ... ale asi to úplně nevyšlo ;)

Při dnešním velmi větrném dni jsme se cestou z procházky zastavili na místním židovském hřbitově.

Přiznávám, že jsem tu nikdy nebyla a odemčená rezavá vrátka lákala k nahlédnutí.

Obešli jsme náhrobky spíš po kraji hřbitova, popadané větvě mě od procházky pod stromy odradily.

Díky silnému větru jich bylo i po městě plno.

 Hřbitov byl založen r.1882 a v. 1956 sem byly přivezeny náhrobky ze starého hřbitova, který se zrušil a místo něj vznikl park.

 Zajímavé místo, má svůj klid a atmosféru.

Trocha nostalgie k podzimu patří...









 

Přeju krásný pohodový večer.

Ilona



 

8 komentářů:

  1. To je zajímavý hřbitov.Náhrobky skoro ve stejné výši a v jedné rovině.Také máme ve městě židovský hřbitov,ale naposledy jsem tam byla asi se školou.Nějak mě děsí.Přitom se hřbitovům nevyhýbám.
    Ilonko,měj hezký večer a pěkný zbytek víkendu

    OdpovědětVymazat
  2. Ilono, hezké fotky. Já se po hřbitovech procházím docela ráda. Když nějaký míjíme na výletě, tak většinou aspoň nakoukneme, ať už jsou křesťanské nebo židovské...
    Hezký zbytek víkendu

    OdpovědětVymazat
  3. Ilonko, moc pěkné fotky ze zajímavého místa. Já teda hřbitovy moc nemusím a prochozený mám jen ten na Vyšehradě v Praze a v Paříži, ale občas nakouknu i jinam. Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
  4. Tohle není úplně ten klasický židovský hřbitov, který vypadá malebně i přes svou neuspořádanost, to ale bývaly ty opravdu hodně staré židovské hřbitovy. Tyhle novější se zas vyznačují tím, že mají náhrobky jeden jak druhý. To samé je i v Litomyšli na židovském hřbitově. Skoro stejné náhrobky jako jsou tady, stejná výška, stejná barva. Nenajdeš tam žádný odlišný.

    OdpovědětVymazat
  5. Ilonko, moc pěkné fotky. 👍 Už kdysi jsem napsala vyznání, že mám ráda hřbitovy. Pro jejich ticho a klid. Procházím se mezi náhrobky, čtu si jména a přemýšlím o osudech lidí, kteří tu leží. Mám po svých předcích z tátovy strany část židovské krve, takže nevynechám ani židovský hřbitov. Na tvých fotkách mě docela vyděsily ty popadané větve, asi bych měla obavu se tam ve větru pohybovat.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  6. Jejda koukám že u vás také vítr napáchal pěkné škody :( Fotky ze hřbitova pěkné, úplně na mě dýchla atmosféra toho místa...

    OdpovědětVymazat
  7. Zajímavé fotografie. Docela bych se do těch míst bála, a zvláště když foukal vítr. Ty popadané větve by mě odradily. Ale pořídila jsi hezké a zajímavé fotografie.

    OdpovědětVymazat
  8. Židovský hřbitov jsem navštívila v Třebíči, několikrát. Všeobecně mám ráda klidnou atmosféru hřbitova,ovšem z toho Židovského mám smíšené pocity, tam ten klid nenacházím,spíš mrazivý pocit neutěšenosti. Kdo ví, možná tam moc přemýšlím o osudech tam pohřbených.

    OdpovědětVymazat