úterý 27. října 2020

Dýňové cupcakes

 
Honila mě k večeru mlsná a v lednici zbylo dýňové pyré.
 
Často, když něco peču, přihodím do trouby i trochu dýně, ať už hokaido nebo máslové.
 
Tu pak použiju do dýňové polévky nebo na pyré třeba s bramborem jako přílohu.
 
Chtěla jsem ale vyzkoušet i sladké pečení a dnes to konečně vyšlo.
 
Recept je rychlý.
 
Stejně rychle, jako se cupcakes upečou, mizí i z talíře.
 
 
Dýňové cupcakes
 
cca 200 g pyré z pečené dýně
2 vejce
80 ml slunečnicového oleje
80 g hladké mouky + 80 g špaldové mouky
100 g cukru
lžička kypřícího prášku do pečiva
špetka soli
lžička skořice
lžička mletého muškátového květu
 
Smícháme sypké suroviny.
V druhé míse vyšleháme vejce s cukrem, přidáme olej a dýňové pyré.
Přisypeme sypké suroviny.
Plníme košíčky nebo formu na muffiny a pečeme na 175°C  asi 20 minut.
Po vychladnutí můžeme zdobit.
Já dnes vyšlehala jen šlehačku s tvarohem a troškou cukru.
Dozdobeno želé bonbonem ;)
 
Dobrou chuť.



Mějte krásný večer.

Ilona


 
 
 
 

 

12 komentářů:

  1. Ilono, taky jsem pekla na sladko z dýňového pyré - muffiny s nutelou. Mám recept na blogu (https://veverkoviny.blogspot.com/2020/02/dynove-mufiny-s-nutelou.html), kdybys chtěla vyzkoušet příště něco jiného.
    Hezkou volnou středu

    OdpovědětVymazat
  2. Ilonko, nedivím se, vypadají hodně jedle.
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuju, těch 12 kousků zmizelo rychle ;)
      Krásný večer.

      Vymazat
  3. Páni,to musí být dobrota.Také mě honí mlsná už od včerejška,ale byla bych na to sama.Snad příště,recept si ráda opisuji.
    Ilonko,měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, už vymýšlím, co upeču zítra ;)
      Krásný večer.

      Vymazat
  4. Ilonko, vypadá to báječně. 👍👍👍 Dcera peče cupcakes docela často, já to ještě nikdy nezkoušela. Asi bych to měla napravit.
    Hezké podzimní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to jednoduché (americké) pečení. Všechno smíchat a upéct. hrudky nevadí ;)
      Krásný večer.

      Vymazat