pondělí 5. října 2020

Do kraje vína

 

V neděli pomalu ustával noční déšť a vítr se uklidňoval.

Protože byla předpověď příznivá, vyrazili jsme na jih za vínem a burčákem ;)

 




 
 




 Rozhledna Maják byla sice v rekonstrukci, ale i tak byly výhledy turisticky atraktivní.

Pálava, vinohrady, .....






A stačí jen kousek popojít a je tu další rozhledna, Dalibor.

I s malou kapličkou.







Naši cestu jsme ukončili v nedalekém Zaječí.

Krásný nezvyklý kostel sv. Jana Křtitele, který je díky své poloze na kopci vidět ze široka daleka.






Krásný pondělní večer ... třeba při burčáku.

Ilona


17 komentářů:

  1. Ilonko,pořídila jsi zajímavé fotografie z krásného výletu.Líbí se mi rozhledny,kaplička i kostel a ty velké vinohrady.I pěkné výhledy jste měli.My byli v sobotu taky na rozhledně a výhledy téměř žádné,všechno v oparu.
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V neděli už bylo krásně a slunečno. A jižní Morava plná vinic nemá chybu ;)
      Krásný večer, Jituško.

      Vymazat
  2. Ilonko, krásný výlet a krásné fotky z mého rodného kraje. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  3. Ilonko, každý rok na ta místa jezdíme, Pálava je mé nejmilejší místo hned po domově. Ale letos nám to nějak nevyšlo. Moc díky za fotky, pokochala jsem se ♡
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad to vyjde úpříště ;) Je to keásný kraj.
      Hezký večer.

      Vymazat
  4. Jižní Morava má výhodu v tom, že i z nevysoké rozhledny vidíš hodně daleko. Krásné fotky, připomnělo mi to vinice kolem Retzu a ve Wachau. Kostel je nádherná románská stavba, málokdy se už takový vidí. Burčák jsem si dopila v neděli. Výborný, růžový. Takže mi ještě zbývají dva litry do doporučovaných pěti pro dobrou imunitu ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je pro mě nová informace, ohledně burčáku.
      Jdu si nalít!
      Krásný večer.

      Vymazat
    2. Vinaři říkají, že máš vypít tolik burčáku kolik litrů krve máš. A pak jseš celou zimu zdravá. Ovšem jestli to platí i na kokotvir .... tam bych asi raději dalších pět litrů přidala ;-)

      Vymazat
  5. Ilonko, moc krásné fotky, které mají báječnou atmosféru. Slunný podzimní den v kraji vína. 👍🍷 Moc si mi líbí ten starý lis. Meteorologická stanice mi připomněla mojí kamarádku, má podobnou pověšenou u vchodu do domu. 😀
    Krásné podzimní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podobný je i Valašský barometr ;)
      Krásný večer.

      Vymazat
  6. Ilonko to jsou nádherné fotografie. Krásný výlet jste si udělali. Přeji Ti příjemné dny v pohodě a ve zdraví

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaro, děkuju, na podzim se musí na jih za vínem ;)
      Krásný večer.

      Vymazat
  7. Ilono, tedy ten kostel... To je krása. A vůbec - kraj vína má něco do sebe (byť mi většinou míříme spíš do hor).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  8. Ilonko, další nádherný výlet plný krásných zastavení a úžasných fotek. A ty s kostelem ..., wau.
    Přeji hezký večer, dnes s burčákem z Moravy. Koupila jsem si ho včera na švestkovém trhu v Budějovicích. :o)
    D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, děkuju. Snad byl ten burčák dobrý ;)
      Krásný večer.

      Vymazat