středa 26. února 2020

Brumíci na cestu


Na výletech nás občas honí mlsná, něco malého se vždycky hodí.

Mám doma roky plech na domácí brumíky a moc ho nepoužívám.

Teď jsem si na něho vzpomněla a místo muffin jsme měli medvídky.

Taková jednohubka do ruky ;)

 Suroviny na 12 ks brumíků - tj. jeden plech

 100 g polohrubé mouky (můžete dát i napůl se špaldovou) 
2 vejce
 60g cukru
50 ml mléka
30g povoleného másla
půl lžičky prášku do pečiva bez fosfátů
trošku kakaa nebo karobu na obarvení těsta, která dáme na místo tlapek nebo čumáčku

 Oddělíme bílky od žloutků a z bílků ušleháme tuhý sníh. 
Žloutky utřeme s cukrem do pěny a přidáme máslo, mléko a mouku s práškem do pečiva. 
Závěrem do těsta vmícháme sníh. 
Plech vymažeme máslem a vysypeme hrubou moukou.
Asi jednu lžíci těsta si obarvíme karobem a malou lžičkou naneseme trošku těsta na bříško nebo tlapky a pak doplníme světlým těstem.

Pečeme v předem vyhřáté troubě na cca 170° 10 minut.



 Pěkně nám to sladké vyšlo zrovnana Popeleční středu.

Dneškem začíná 40 denní postní doba před Velikonocemi.

Neděle se nepočítají, protože se za postní dny nepovažují.

Co vy, vynecháváte v tuto dobu něco?

Může to být třeba mobil, sociální sítě, plasty, prostě takové moderní pojetí tohoto období.

My jsme se shodli na tom sladkém a popřemýšlíme více i o ekologii.


Děkuju za návštěvu a přeju prima den.

Ilona



14 komentářů:

  1. Ilonko, škoda, že už moc nepeču. Jak říkám, při svých třech dětech už mám odpečíno. Někdy přes víkend jsem pekla několikrát, abych uspokojila tři pubertální děti. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, my máme rádi sladké a radši něco upeču, než to kupovat ;)
      Krásný den.

      Vymazat
  2. Recept vypadá zajímavě a já to příležitostně vyzkouším. Jen budu muset použít formu na muffiny.
    Postní dobu nějak moc neřešíme. Zažila jsem to jako dítě u babičky, tam se půst dodržoval.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Muffiny budou skvělé, po brumíkách se u nás jen zaprášilo ;)

      Vymazat
  3. Brumíky jsem taky pekla, ale teď už spíš muffiny. Medvídky by naše puberťáky nejspíš urazily :-)
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  4. Ilonko, ty vypadají jako originál. Super. A jak šli z formy vyklopit, měla bych strach, že se přilepí.
    Přeji hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z formy jsem musela opatrně, i když jsem vymazala dostatečně.
      Ono se to sní i tak ;)

      Vymazat
  5. Ilonko,to musí být dobrota.Brumlíky si kupuji,mám je ráda.Zkusila bych podle tebe,ale formy nemám,ale asi se dají použít jiné.Mňam už mě honí mlsná.Před Velikonoci se nepostíme.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, určitě třeba malé bábovičky nebo formy na muffiny. Jen nejsou tak sladké jako kupované ;)

      Vymazat
  6. Ilono, my taky půst nedodržujeme. Ale já bych si ho do sladkého asi dát měla - mé postavě by to vyloženě prospělo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My bychom taky měli s jarem odlehčit jídelníček, uvidíme ;)

      Vymazat
  7. Ilonko, vypadají skvěle a ráda věřím, že se vám na cestách hodí!
    Teď nějak žiju v takovém rytmu, že až večer mi došlo, že je popeleční středa...
    Měj pohodový den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, strašně ten čas letí. Po líném lednu se to začíná pěkně rozbíhat.
      Krásný večer.

      Vymazat