čtvrtek 14. února 2019

Valentýn ❤️



Dnes je svátek svatého Valentýna.

Někdo ho slaví, jiný ne.
Je pravděpodobně odvozen od svátku Lupercalia slaveném ve starověkém Římě. 

V předvečer tohoto dne byly do „urny lásky“ vloženy lístečky se jmény dívek. 

Každý mladý muž potom tahal lísteček a dívka, jejíž jméno si vytáhl, se měla stát jeho „miláčkem“ v následujícím roce. 

Tento den začal být známý jako Den svatého Valentýna až díky knězi Valentýnovi, který žil ve 3.století.

Bývá spojován s láskou proto, že potají oddával mladé páry.

 K životu Valentýna se váže mnoho legend. 

Kněz měl mít prý léčivé schopnosti, díky kterým uzdravil mnoho lidí.

 Jiná legenda zase praví, že uzdravil nevidomou dívku. 

Později však byl uvržen do žaláře a následně zemřel mučednickou smrtí právě 14. února. 

Valentýn se začal masivněji slavit až ve 20. století a váže se k němu řada zvyků.

Třeba posílání přáníček - Valentýnek.

Za nejstarší valentýnské přání je považován dopis ke dni svatého Valentýna ze 14. února 1477, který poslala jistá Margery Brewsová svému snoubenci Johnu Pastonovi. 

Nyní je uchováván v londýnské Britské knihovně.

 
 My jsme s Mikešem taky vyrobili jedno valentýnské přání.

Stačí k tomu papír, raznice se srdíčkem, fixa a pěnová oboustranná lepící páska.

Rychlé a efektní.




Užijte si tento den, ať už je vám svátek sympatický nebo ne ;)

My si uděláme něco dobrého "na zub" a zahrajem si společně nějakou stolní hru.

Večery jsou pořád ještě dlouhé.


❤️❤️❤️


   Ilona



 


9 komentářů:

  1. Ilonko, já Valentýn neslavím, ale vám se přáníčko moc povedlo :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péťo, děkuju.
      Pro nás je to příležitost něco vyrobit a něco dobrého si upéct 😊
      Ale nijak to nehrotíme.
      Krásné odpoledne.

      Vymazat
    2. Valentýnka sa mi veľmi páči a celkovo, veľmi pekný článok :)

      Vymazat
    3. Děkujeme. Přáníčko bylo raz dva a srdíčka vždy potěší.
      hezký den.

      Vymazat
  2. Přáníčko se vám povedlo. My to s Valentýnem máme podobně jako Petra - neslavíme. Něco na zub mi manžel ale přinesl v pondělí (ikdyž nevím, jestli bych si to neměla vzít osobně - byla to rakvička :-D).
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věneček a rakvička, oblíbené zákusky 😊
      Každý den je důvod k radosti.

      Vymazat
  3. Mám ve skříni podobný rámeček a už nějakou dobu přemýšlím na co ho využiji a tenhle nápad mi přijde fajn :-) je to krásný :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My už to tak máme pár let a pořád se mi to líbí 😉
      Aspoň raznice nezahálí.
      Hezký večer

      Vymazat
  4. U nás se Valentýn slaví, i kdyby přítel nechtěl :-D . Kdybych od něj nedostala kytku, tak mu to asi dlouho neodpustím a on to ví, tak si dává pozor :-D . Letos pro mě dokonce vymyslel překvapení. Objednal si rozvoz květin Brno , aby mě prý nachytal, jestli mám nějakého tajného ctitele, ale já jsem na něm hned poznala, že jsou růže od něho :-) .

    OdpovědětVymazat