čtvrtek 21. února 2019

Můj první kváskový


Už jsem se tu chlubila, že zakládám vlastní kvásek, tak by bylo neslušné nepochlubit se výsledkem.

Můj první kváskový chleba z vlastního žitného kvásku.

Je to jen menší bochníček z 250g mouky.

Venkovní vzhled je fajn, chuť dobrá, ale musím zapracovat na té kyprosti 😉

Mám se co učit.

Na poprvé je to spíš zákalec, ale vlastní chleba chutná i tak.


 
Recept na základní chléb

Rozkvas

celý žitný kvásek
100g žitné celozrnné mouky
100ml vody

Těsto

 150g rozkvasu
150 g žitné chlebové mouky
100 g špaldové celozrnné mouky
8 g soli
2 g kmínu
1 lžička medu
160 ml vody

 Suroviny smícháme a necháme kynout asi 1,5h.
V průběhu kynutí asi 2-3x přeložíme.
Pak vypracujeme bochník, který stočíme a vložíme do ošatky.
Necháme přikrytý odpočívat 2-3 hodiny.
 Prvních 10 minut pečeme na 250°, pak ještě cca 30 minut na 200°.


Těším se na další pokusy 😉.

Krásný den.


             Ilona



 

10 komentářů:

  1. Ilonko,není mi z popisu jasné,jak dlouho necháváte rozkvas kynout.Nechci být "baba radilka",sama stále experimentuji(asi 3měsíce),ale čas na kynutí mi připadá krátký.Zatím jsme každý pokusný pecínek zbaštili:-))Zdravím Vás -kváskovému peční zdar Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, rozkvas asi 10h. To kynutí v receptu už je pro samotné těsto.
      Příště nechám rozkvas déle, myslím, že to ještě chtělo.
      Zkušenost dělá mistra 😉

      Vymazat
  2. Děkuji za recept.Určitě vyzkouším,už mám delší dobu v plánu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, na pečení chleba jsou fajn informace na blogu maškrtnica. Já jsem si půjčila knížku a zkouším podle ní 😉
      Taky jsem se dlouho odhodlávala.

      Vymazat
  3. Ilonko, za první pokus máš 1* !

    OdpovědětVymazat
  4. Aj ja sa naň cgystám, dostala som kvások, už sa len do toho pustiť. Chlebík vyzerá výborne.
    Pekný deň,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Má své mouchy, ale s tím jsem počítala.
      Tak ať se chleba povede!

      Vymazat
  5. Vypadá moc pěkně, možná je trochu nižší, ale dobrý určitě byl a příště to zas vychytáš o něco líp.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, design je povedený, ale musím vychytat tu výšku.
      Jinak jsme ho snědli jen tak s máslem, zaprášilo se po něm 😉

      Vymazat