středa 8. listopadu 2023

Vranov Pantheon

 

Moravský Vranov nad Dyjí jsme navštívili už několikrát a i když je zámek krásný, lákal mě i Vranov na opačném konci republiky.

Letos se tedy přání splnilo a já byla nadmíru spokojená.

Hrad jsme prolezli křížem krážem a pokochali se i vyhlídkami.














Hrad Vranov byl založen v 15. století jako gotická pevnost a ve své historii vystřídal celou řadu pánů – Vartemberky, Smiřické i Valdštejny.

Jeden z jeho majitelů František Zachariáš Römisch jej po roce 1802 nechal přestavět na Pantheon – památník slavných tehdejší doby.

Do pískovcového skalního masivu vestavěl nejen známý letohrádek ve tvaru kaple, ale i desítky pomníků a pamětních desek.

Vranov – Pantheon se tak stal unikátním spojením zřícenin středověkého hradu s duchem evropského romantismu 19. století.








Pantheon se wvou délkou téměř 400 metrů je považován za nejkomplikovanější skalní hrad v Čechách.

Pro nejen malé šmejdily ráj 😉












Určitě musí být nádherný pohled teď na podzim na pozadí barevných stromů.

Ale člověk nemůže mít všechno 😉

Krásný podzimní den 🍂🍁☀️

Ilona








5 komentářů:

  1. Ilono, moc pěkný hrad. Díky za hezké fotky i tip na výlet.

    OdpovědětVymazat
  2. Ilonko je to naprosto úžasné místo! Byli jsme tu několikrát a z první návštěvy kdysi těsně po revoluci kdy se na vyhlídku s křížem chodilo na vlastní nebezpečí mám tak silný zážitek, jak kdyby to bylo včera. No máme tu krásně a Malá Skála je prostě moje srdeční záležitost.

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné místo.Jsem ráda,že jsem si připomněla další místo,kam se už asi nepodívám.Ach ty kopce a schody,
    Ale dokud to šlo byli jsme tu docela často.
    Ilonko,měj se hezky a jsi kočka

    OdpovědětVymazat
  4. Další nádherné místo kousek od nás,kam už nevylezem.Patheon je velmi fotogenický,fotím už jenom zdola.
    Ilonko,měj hezký den

    OdpovědětVymazat
  5. Skalní hrady jsou velmi zajímavá varianta hradů....

    OdpovědětVymazat