pátek 17. listopadu 2023

Hrubý Rohozec






A jak už bylo zmiňováno v komentáři k Dlaskovu statku, pohodlnou procházkou dojdete k zámku Hrubý Rohozec.

Čtyřkřídlý zámek s dlouhou historií a bohatým stavebním vývojem nabízí návštěvníkům k prohlídce třicet bohatě zařízených místností, které v minulosti sloužily jako reprezentační a obytné pokoje členů hraběcího rodu Des Fours Walderode.








Mezi nejzajímavější prostory zámku patří knihovna s portrétní galerií majitelů a novogotická jídelna v podobě rytířského sálu.













Jelikož se zachovalo takřka všechno vybavení zámku, navrácené na své původní místo podle historických fotografií z roku 1932, působí zámecké místnosti dojmem, jako by v nich jejich šlechtičtí majitelé stále bydleli.



Lehký oběd v zámecké cukrárně.

Anglický park jsme už nestíhali, spěchali jsme na další zámek, který jsem si moc přála vidět.

Určitě uhodnete který 😉





Děkuju za návštěvu a přeju krásný sváteční den 🍀

Ilona











12 komentářů:

  1. Ilonko, právě na Hrubém Rohozci v parku jsem se chtěla zastavit na cestě z Jizerek. Nakonec jsme si připlatili pozdní check out a zůstali déle na horách, bylo tam tak krásně...
    Myslím, že jste mířili ma Sychrov :o)
    Přeji krásný sametový večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Sychrov 😉
      Ty hory chápu, podle fotek tam bylo úžasně 👏

      Vymazat
  2. Ilonko,vy jste nevynechali opravdu nic z Českého ráje.Ta nejznámější místa jste navštívili.
    V zámecké zahradě jsem docela často během roku,ale vevnitř jsem nebyla už dlouho.Ráda jsem se proto podívala,protože se na prohlídku nechystám.Nádherné fotografie.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, snažili jsme se navštívit to pro nás nejzajímavější, ale bylo to časově náročnější, jak se přesouváme pěšky nebo vlakem/busem.
      Ale byla jsem opravdu nadšená, je ta nádherný kus naší země.
      Krásnou neděli 🍀

      Vymazat
  3. Tak tam jsem ještě nebyla, ale vypadá to tam moc hezky. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, znám pouze z "doslechu", ovšem interiér mě nadchl. ☺ Krásný víkend přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zámek je opravdu krásně zařízený. Určitě doporučuji navštívit 😉

      Vymazat
  5. Ilono, já na Hrubém Rohozci ještě nebyla a tvoje fotky mne určitě nalákaly, abych o výletě tímto směrem začala uvažovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, určitě si sem zajeďte. Celkově je to tu opravdu super a každý si najde to svoje.

      Vymazat
  6. Ilonko, taky tipuji Sychrov, oba zámky jsou naším častým cílem výletů, nemáme to tam daleko.Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, tak to je skvělé, že to máte blízko. Jsou to krásná místa.
      Přeju pohodový víkend 🍀

      Vymazat