úterý 28. listopadu 2023

Perník s dýní

 

Koupila jsem si v PEPCO novou zelenou formu ala stromeček a chtěla ji vyzkoušet.

Na nějaký menší koláč.

Měla jsem i zbytek dýňového pyré a chtěla ho využít.

Volba nakonec padla na perník, a protože nám chutnal, recept si tu uložím.

Původní rozpis je na plech 22 × 30 cm, já dala od všeho třetinu, jen pyré bylo více.


Suroviny:

200 g dýňového pyré 
3 ks vejce
180 g třtinového cukru
180 ml oleje
180 ml mléka
350 g hladké mouky (mixovala jsem se špaldovou)
1 balíček prášku do pečiva
4 lžičky perníkového koření
1 špetka soli
1 hrst mandlí

Do mísy prosejte mouku se špetkou soli a práškem do pečiva.
Ve druhé míse šlehejte ručním šlehačem vejce s cukrem, až vznikne nadýchaná světlá hmota. Pomalu zašlehejte i olej, mléko a perníkové koření.
 Ručně vmíchejte dýňové pyré.
Nakonec přidejte moučnou směs a plátky mandlí a ještě jednou pořádně promíchejte.

Silikonovou formu jsem pro jistotu vystříkala olejem.

Těsto vlijte do pekáče a pečte asi 20 až 25 minut na 175 stupňů, až špejle zapíchnutá doprostřed vyjde suchá.

Stromeček jsem lehce dozdobila čokoládou a mandlovými lupínky.



Tak dobrou chuť.

Ilona









7 komentářů:

  1. Ilono, perník s dýní jsem ještě nepekla (letos naše malá úroda padla do polévek). A ve stromečkovém tvaru nazdobený vypadá úžasně.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já dýně kupuju, když je dobrá cena 😉 dnes bylo dýňové rizoto a zkoušela jsem i dýňový sirup 🎃
      Stále na vlně podzimu.
      Krásný den.

      Vymazat
  2. Krásný stromeček,to se půjdu do Pepca podívat.Koupila jsem si tam už tři formy
    Dnes jsem také pekla z dýně a to dýňový chlebíček.Je to lehké a dobré.
    Ilonko,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky od nich mám pár forem, tato je silikonová, takže je i skladná.
      Dýňové recepty jsou moje oblíbené.
      Krásný večer.

      Vymazat
  3. Ilonko, ta forma stromečku vypadá fakt luxusně. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuju. Chodila jsem kolem toho stromečku asi 3 týdny a přesvědčovala se, že ho nepotřebuju 😁

      Vymazat
  4. Perník z dýně - to by mě nenapadlo. Vypadá nádherně.
    giveaway

    OdpovědětVymazat