neděle 19. listopadu 2023

Sychrov



Jak jste uhodli minule, další zastávkou je Sychrov.

Novogotický zámek, který sloužil jako rezidence původem francouzského rodu Rohanů, znáte třeba z pohádky Zlatovláska či Nesmrtelná teta.











Zámek je jednou z nejvýznamnějších staveb ve stylu romantické novogotiky francouzského typu a je veřejnosti zpřístupněn ve značném rozsahu.

 Jeho prohlídka tak poskytne návštěvníkům dokonalou představu, jak se ve 2. polovině 19. století žilo na venkovském sídle bohaté šlechtické rodiny.

Zámecké pokoje jsou zařízeny původním nábytkem, obrazy a dalšími doplňky.

Většina místností také vyniká bohatou řezbářskou výzdobou.

Zámek Sychrov jako jediný v České republice má klasické královské apartmá, které bylo připraveno pro nejvýznamnější hosty.

V jeho ložnici přespával např. francouzský král Karel X., pruský král Vilém I. nebo rakouský císař František Josef I. 













Zámek je otevřený celoročně a to i v pondělí.

Takže ho můžete navštívit i v tuto dobu, kdy je většina památek uzavřena.






Určitě si projděte i park a zavítejte do kavárny.














Přeju krásnou neděli.

I nás spadly asi tři vločky, tak uvidíme přes den 😁

Ilona
















11 komentářů:

  1. Krásný zámek! Mě docela láká tam při Skotských hrách svolat slet dandíkářů, páč máme vlastně taky původem skotské psy.... už jsem to párkrát s několika chovateli probírala a asi by nebyli úplně proti

    OdpovědětVymazat
  2. Ilono, krásný zámek. Byla jsem tam před mnoha a mnoha lety. Klidně bych se tam podívala znovu.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  3. Ilonko,ráda jsem se zase podívala na Sychrov tvým pohledem.Fotografie jsou nádherné.
    Měla jsem v plánu se podívat do zámecké zahrady,ale déšť neustává,ale Sychrov je tuším otevřený po celý rok.Nedávno jsme byly s kamarádkama na Sychrově,ale zámek jsme vynechaly a udělaly zastávku u Arturova hradu.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je otevřený celoročně. Líbil by se mi ve vánoční výzdobě 😉

      Vymazat
  4. Sychrov chci už dlouho vidět a tvé krásné fotky mi to jenom potvrdily. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Je to moc krásné místo, Ilonko! Mám to tam ráda, i když se na Sychrov nedostanu úplně často. Naposledy jsem tam byli za covidu na zimní prohlídce, to byla ovšem zahrada zavřená...
    Děkuji za krásné fotky a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, od nás je to daleko, tak jsem spokojená, že to konečně letos vyšlo 😉

      Vymazat