středa 22. listopadu 2023

Děvičky

 






Na konci září jsem se vydala na Pálavu a přešla ji z Dolních Věstonic přes Děvičky, Děvín, Strážce, Sirotčí hrádek, Stolovou horu, Kočičí skálu do Mikulova kolem Turoldu a Kozího hrádku.

Přes 15 km s výstupem 660 m 😉

Počasí krásné, turistů tak akorát. 

Jen by byla asi zajímavější trasa opačným směrem.

Jednak výhledy a taky bych neměla nos spálený od sluníčka 😁

Ale limitovala mě doprava.




První zastávkou je zřícenina Děvičky.

Hrad se nachází západně od obce Pavlov na příkré, ze tří stran nepřístupné skále, asi 1 km od nejvyššího vrchu Pálavy, Děvína.

Prvním purkrabím původního zeměpanského hradu, který měl chránit strategickou obchodní cestu z Mikulova do Brna a Olomouce, byl Štěpán z Medlova, praotec rodu pánů z Pernštejna.

Byl zřejmě zničen při nájezdech Kumánů roku 1253, ale již na konci 13. století za vlády krále Václava II. opět obnoven.

















Před hradem stojí tři skalní útesy. Jsou to podle pověsti zkamenělé dívky.

Odtud pochází i název hradu. 

Výhledy jsou tu opravdu krásné, jak na Novomlýnskou nádrž, tak i na Pavlov nebo Věstonice.



A dál budeme pokračovat po červené k Děvínu.

Ilona
















6 komentářů:

  1. Pálavu vždycky vídám jen za svítání z autobusu pokud mne výletování zavane směrem do Rakous. Ale bohužel dostat se tam od nás bez auta je dosti komplikované....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jela jsem vlakem do Šakvic a pak autobusem. Naštěstí je od nás dobré spojení 😉

      Vymazat
  2. Ilonko,to jsi měla úžasný výlet .Nádherné fotografie.Pálavu skoro neznám,byla jsem tam jednou na zájezdu od práce
    a pamatuji si akorát sklípe.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak sklípky jsou hlavní komodita tohoto kraje 😉
      Pálava je úžasná, ráda sem jezdím.
      Krásný večer.

      Vymazat
  3. Ilonko, díky za reportáž z krásného místa. Pálavu jsem navštívila naposledy v dětství, kdy jsem žila ještě na jižní Moravě. Měj pohodový pátek.

    OdpovědětVymazat
  4. Ilono, pěkná zřícenina s výhledem
    Hezký víkend přeju

    OdpovědětVymazat