sobota 23. dubna 2022

Skála Klubačice



Dnes výstup na skálu Klubačici.
 
Dostanete se na ni po červené turistické značce z obce Vír.
 
Skála je chráněna spolu s okolními skalními útvary podél řeky Svratky jako přírodní památka Vírská skalka.
 








Na skále, které se přezdívá také Daliborka a která je nejvyšší v celém okolí, se bezmála 100 metrů nad hladinou řeky nachází výhledová plošina se zábradlím.
 
Vyhlídka tady byla zbudována už na začátku 20. století.
 
 Jsou odtud krásně vidět okolní kopce, Hrdá Ves i část samotného Víru.

V obci Vír je pak několik dochovalých selských stavení.
 




 
Přeju prima zbytek víkendu.

Ilona
 
 
 
 
 
 

6 komentářů:

  1. Ilonko,to jsou moc krásné fotografie zajímavých míst.Krásné výhledy a kouzelná stavení.
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
  2. Před několika léty jsem tam byla. Zaujaly mne nejen ferraty, ale i samotná přehrada Vír s přivaděčem pitné vody až do Brna, která se razila nejprve ve skále a pak už šla polnostmi. Úžasné místo a úžasné dílo nejen techniků, stavitelů a tunelářů, ale i přírody. Fakt to stálo za vidění. Jsem ráda, že jsem se mohla Ilonko projít s vámi. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, to je pravda. Vírská přehrada je krásné místo.
      Přeju prima večer.

      Vymazat
  3. Ilono, krásný výhled (a moc se mi líbí borovice na skále) i domečky ve vsi.
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
  4. Odpovědi
    1. Příjemně vysoké kopečky a fajn výhledy ;)
      Krásný večer.

      Vymazat