úterý 19. dubna 2022

Rozhledna Holedná a Brněnská přehrada

 
 Velikonoční volno jsme využili na výlety.

Počasí sice aprílové, ale nakonec se to dalo :D

Tady rozhledna v Brně.

Byla  postavena koncem roku 2020 na vrcholu na úbočí kopce Holedná, nad brněnskou čtvrtí Jundrov. Projekt vzešel z nápadu obyvatel města Brna.
 
Z vyhlídkové plošiny, která se tyčí ve výšce 35 metrů nad zemí, je výhled na město, přehradu i Drahanskou vrchovinu. 
 
V roce 2021 zvítězila rozhledna v anketě Rozhledna roku.
 



 
 
 A tady už naše procházka podél Svratky až k přehradě.





Přehradní nádrž s rozlohou 252 ha byla vybudována na řece Svratce v letech 1936-1940.
 
Dříve sloužila jako zásobárna vody pro Brno, k rekreaci a také jako zdroj elektrické energie.
 
Hladinu brněnského moře brázdí celkem šest "parníků" (Brno, Veveří, Dallas, Bratislava, Praha a Pionýr), všechny lodě jsou na ekologický elektrický pohon.
 
Téměř u všech přístavišť jsou rozmístěny letní restaurace a zahrádky, které lákají k příjemnému posezení.









Tolik kousek z Brna.

Děkuju za návštěvu a přeju fajn začátek pracovního týdne.

Ilona
 
 

4 komentáře:

  1. Ilonko, bezva tip na výlet. Rozhledny mám ráda, musela to být paráda. A cestička kolem vody, to by mne také bavilo. Ráda se s vámi toulám, a tak děkuji za toulavku. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  2. Ilonko, zdravím. Prima výlet, jen na rozhlednu bych nešla, nedělá mě to dobře. Ale to menu by mi dobře udělalo... Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  3. V Brně jsem nebyla už hodně dlouho.Rozhledna je úžasná,ale takové nejsou nic pro mě.Tam bych nevylezla.
    Procházka u přehrady je moc pěkná a nádherné všechny fotografie.
    Ilonko,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  4. Ilono, moc pěkná rozhledna i výlet (kolem vody je to vždycky fajn :)).
    Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat