čtvrtek 21. dubna 2022

Porta coeli

 
 
Porta coeli (v překladu Brána nebes) asi netřeba dlouze představovat.
 
Jedná se o ženský cisterciácký klášter ze 13. století.
 
U založení stála Konstancie Uherská, manželka krále Přemysla Otakara I.
 
Ta je zde pohřbena spolu se svým synem Přemyslem, markrabětem moravským.

Klášterní kostel je zasvěcen Nanebevzetí Panny Marie.
 






 Každou celou hodinu se konají prohlídky kostela.
 
V současnosti ještě probíhá rekonstrukce.

Bohužel od doby covidu už nechodí návštěvníci do křížové chodby a rajské zahrady.

















Děkuju za návštěvu a přeju prima konec pracovního týdne.

Ilona
 
 
 
 

6 komentářů:

  1. Ilonko,to je nádherné místo,úžasné.Když jezdíme po různých památkách,tak jsem ho objevila a lituji,že je to přeci jen dost z ruky.Tam bych se ráda podívala a tak zatím aspoň díky tvým fotografiím.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  2. Ilonko, to je nádherné místo. Díky za procházku prostřednictvím tvých fotografií. Měj pohodový pátek.

    OdpovědětVymazat
  3. Krása, jen škoda, že je trošku z ruky od místa kde bydlím. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  4. Byla jsem tam třikrát v různou dobu, z toho jednou v zimě, jezdili jsme tam za kamarádem který měl nedaleko na ranči koně. Takže jsme si vždycky udělali procházku. Jediné co jsem tedy neviděla je ten vnitřek kostela, protože vždycky jsme tam byli v nevhodnou dobu a bylo zavřené.... ale místo je to úžasné i tak !

    OdpovědětVymazat
  5. Ilono, díky za krásné fotky krásného místa. Já jsem tam ještě nebyla, takže jsem si aspoň udělala procházku tvým prostřednictvím.

    OdpovědětVymazat
  6. Ilonko, ahoj. Úžasný klášter, má to nádhernou atmosféru! A Ty jsi to hezky nafotila ! Krásné... Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat