neděle 17. dubna 2022

Moravské Madisonské mosty

 

V okolí hradu Pernštejna najdete několik krytých dřevěných lávek a mostů.

Tento je asi nejstarší na Moravě a byl postaven r. 1718 přes řeku Svratku.

Jde o technickou památku a najdete ho v obci Černvír.




 Je 32 m dlouhý a ještě v r. 1954 sloužil veřejné dopravě.






Další lávka, po které jsme překonali řeku, tentokrát Nedvědičku, je pod hradem Pernštejnem.

Je menší a asi méně známá.

Přes ni se dostanete na naučnou stezku s vyhlídkou na hrad 😉🏰  





Mostů je tu více, ale my navštívili tyto dva.

Tak možná znáte i další 😉

Krásnou velikonoční neděli.

Ilona 









12 komentářů:

  1. Ilonko, krásné mosty přes řeku i potok. Nikdy by mne nenapadlo je takto nazvat, vás ano. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  2. Já nějaké lávky nebo mosty tohoto typu viděla na fotkách, ale na žádné jsme ještě fakticky nebyly. Máme prostě pořád mezery v tom, co bych ráda viděla.
    Hezký zbytek velikonočních svátků

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, ono jich bude po republice asi více, ale třeba u nás nic takového nemáme.
      Je to krásná památka.
      Přeju prima začátek týdne.

      Vymazat
  3. Ilonko, vůbec tato místa neznám, tak díky za hezkou reportáž. Měj pohodové velikonoční pondělí.

    OdpovědětVymazat
  4. Před pár roky s malým Aaronem jsem je objížděli. Jsou moc krásné. Děkuji za připomenutí a přeji hezké velikonoční pondělí, Ilonko. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tak to byl určitě fajn výlet.
      Přeju pohodový večer.

      Vymazat
  5. Ilonko, nádherné fotky, už jsem se kochala na IG. Vyzařuje z nich jarní pohoda a klid. Moc hezké místo k výletům.
    Přeji hezké sváteční pondělí. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To dělá to sluníčko. Dopoledne byla zima, vítr, šedivo. Jsem ráda, že aspoň odpoledne se vyčasilo ;)
      Krásný večer.

      Vymazat
  6. Ilonko,to je nádhera.Hned jsem si vzpomněla na krásný film Madisonské mosty.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, já taky ;) Škoda, že jsme těch mostů nestihli víc.
      Krásný večer.

      Vymazat