úterý 26. dubna 2022

Přehrada Vír

 

 Iwka v komentáři k minulému příspěvku zmínila přehradu Vír, tak je na čase vám ji představit.
 
 Se stavbou se započalo roku 1947 a roku 1958 byla uvedena do plného chodu.
 
Vírská údolní nádrž přehradila svojí mohutnou hrází tok řeky Svratky v jednom z nejužších míst údolí, a obě její krajní stěny jsou pevně ukotveny ve skalních stěnách.
 



 Vystavěním 78 metrů vysoké hráze vzniklo jezero o maximální rozloze 223,5 ha, které bohužel ve svých vodách skrylo vesnice Chudobín u Dalečína a část Korouhvice.

Pitnou vodou je díky Vírské přehradě zásobováno Novoměstsko, Bystřicko a část Žďárska, v poslední době i Brno.
 
Díky tomu je tato krásná lokalita nepřístupná rekreaci i rybolovu a pro její okolí platí vyhláška I. pásma hygienické ochrany.
 




 Sloupořadí ukrývá naučné tabule o Vírské přehradě.

Škoda, že chybí třeba lavičky, schody byly studené ;)
 





Děkuju za návštěvu a přeju pohodové dny.

Ilona


 

5 komentářů:

  1. Ilonko, opět krásný výlet. Mám opravdu, co dohánět, ale tebe fakt nedoženu:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ilonko, díky za seznámení s pro mě neznámým místem. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  3. Z toho pohledu dolů se mi až zamotala hlava.Opět zajímavé místo a krásné fotografie.Přehrady navštěvuji ráda a chci se brzy na jednu také podívat.
    Ilonko,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  4. U přehrad mne fascinuje výška přehradní hráze, a to velké množství vody, které přehrada je schopna zadržet. Na Vírské přehradě jsem vystoupala po staré stezce na hráz, a to byl fakt zážitek. Jiné klima pod přehradou a zcela jiné na hrázi. Moc ráda jsem tam s vámi opět byla. Zdraví Iwka.

    OdpovědětVymazat
  5. Ilono, tak tam jsem nebyla, znám ji jen podle jména. Takže jsem se tam ráda s tebou koukla.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat