úterý 3. prosince 2019

Perník s kokosem


Perníčky zatím nemáme, ale stihli jsme aspoň perník na plech.

S kokosem a citronovou polevou.

Mikeš se ujal těsta a dokonce i ochutnal.


Hrníčkový perník

2 vejce
 1 hrnek hladké mouky
1 hrnek špaldové mouky
1/2 hrnku cukru
1 hrnek mléka
1/2 hrnku oleje
1 kypřící prášek bez fosfátů
2 lžíce karobu
2 lžíce medu
cca 3/4 hrnku kokosu
koření : mletý badyán, skořice, muškátový oříšek
(můžete dát třeba přímo perníkové koření)
Ze všech surovin vymícháme těsto, které vylijeme na vymazaný plech nebo na plech vyložený pečícím papírem.
Pečeme zhruba 15-20 minut na 170 stupňů, dle trouby a výšky plechu.
 
Vychladlý perník potřeme citronovou polevou.
 


Užijte si prima večer a zítra nezapomeňte nařezat třešňové větvičky na barborky.

Ilona



10 komentářů:

  1. Perník vypadá dobře, hezky s Mikešem tvoříte. Perníčky jsem pekla i zdobila o víkendu a tento chci péct ostatní cukroví.
    Ilono, přeji krásné dny a děkuji za připomenutí Barborky. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No my s tím pečením trochu zaostáváme, ale nějaký koláč se stihne vždycky 😉
      Krásný večer.

      Vymazat
  2. My jsme seště dneska dojídali nedělní štrúdl od mámy, takže nic dalšího nepeču. Tedy pekla jsem cukroví, včetně perníčů (ale zatím nenazdobených, to bude až další "mise").
    Perník máte hezky zimně laděný :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem měla ta vykrajovátka venku, využila jsem situace 😉
      Krásný zbytek víkendu.

      Vymazat
  3. Ilonko,máš to všechno krásně nazdobené.Recept si píšu a děkuji.Jsem taková sběratelka receptů.Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, děkuju. Je to takový rychlý koláč, to se mi líbí.
      Hezký večer.

      Vymazat
  4. Ilonko, ten musel být! Ty stromečky vypadají moc hezky!
    A hlásím, barborky mám jako tradičně z naší višně :o)
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, mám fůru vykrajovátek, škoda je nevyužít. A ty stromečky se přímo nabízely.
      Krásný zbytek víkendu.

      Vymazat
  5. Odpovědi
    1. Ano a dneska ráno byl lehký sněhový poprašek ❄❄❄ krásně bylo.

      Vymazat