úterý 10. prosince 2019

Odpolední vánoční výprava


Čím méně dní zbývá do Vánoc, tím více je nabitý program.

Různé akce, jarmarky a zkoušky na vánoční vystoupení (i o víkendu).

Dnešní odpoledne bylo volné, žádné kroužky, zkoušky, to jsme museli využít.

Za klidnou vánoční atmosférou jsme nemuseli chodit daleko.

Stačilo zajít do muzea, kde probíhá výstava Vánoce na zámku.

 Jejím cílem je navodit atmosféru vánočních svátků v období vlády šlechty.
 
 Můžete tak shlédnout slavnostně vyzdobené zámecké interiéry s vánočními stromky a stoly prostřenými ke svátečnímu hodování tak, jako by se vznešení obyvatelé přerovského zámku jen na chvíli vzdálili.

 Hlavní provozní místností každého šlechtického sídla byla ale zámecká kuchyně. 

Na výstavě jsou k vidění nejrůznější formy na pečení, formičky, vykrajovátka a kuchyňské náčiní našich předků používané při přípravě štědrovečerního pokrmu.

Dále pak kolekce dobového slavnostního cínu, zámecké porcelánové servisy a sklo.

Tak prosím, můžete nahlédnout ;)






















 Nejvíce se mi líbily dekorace z přírodnin.

I spíš ty skromnější stromečky.

Jinak baňky jsou skleněné, originální česká výroba z výrobního družstva Slezská tvorba Opava.







 A samozřejmě nesměl chybět Zbořilův betlém.

Vznikl na objednávku přerovského muzea v letech 1997 – 2009. 

Tvoří ho 129 figur, cca 30 cm vysokých, vyřezaných z lipového dřeva. 

Při tvorbě přerovského betlému Bedřich Zbořil nezůstal pouze u tradičních figur ztvárňujících betlémský příběh, ale vyřezal postavy znázorňující řadu dnes již zapomenutých řemesel i výjevy ze všedního života venkovanů.






  





A pohledem na rozsvícený betlém v podzámčí se s vámi loučím.

Doufám, že se mi povedlo aspoň trochu navodit vánoční atmosféru.

Krásný adventní večer.

Ilona

 

8 komentářů:

  1. Ilono, moc pěkná výstava. Mě by se určitě nejvíc líbila zámecká kuchyně, různá vykrajovátka, formy a formičky... A připomněla jsi mi, že už jsem dlouho nebyla na žádné takové výstavě. měla bych to letos napravit.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, ve všední den jsme tam byli na celé výstavě sami, takže jsem si všechno důkladně prohlédli ;)
      Opravdu má člověk aspoň na chvíli tu pravou vánoční náladu.
      Hezké odpoledne.

      Vymazat
  2. Ilonko, udělali jste si moc krásné odpoledne.
    Takové zklidnění z každodenního blázince je prostě potřeba. A koukám, že Mikeš je levák :o)
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je levák, máš postřeh ;)
      No já mám fůru plánů s vánoční tématikou, ale všechno stihnout nejde :D
      Krásné odpoledne.

      Vymazat
  3. Ilonko,to je nádhera.Líbí se mi úplně všechno a opravdu jsi mně navodila vánoční atmosféru.Přemýšlím,kam bych se u nás vypravila na něco podobného.Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, u nás je výstava každý rok. Letos se mi líbí asi nejvíc a je ve více místnostech.
      Hezké odpoledne.

      Vymazat
  4. Ilonko, to je nádherná výstava. Vánoční atmosféra je cítit z každé Tvé fotografie. Tam by se mi moc líbilo.
    Měj krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, děkuju. Kdyby se tam podávalo nějaké občerstvení, třeba čaj s vánočním cukrovím, tak si tam sednu a ani se nehnu a jen se kochám ;)
      Krásné odpoledne.

      Vymazat