pondělí 2. prosince 2019

Obrázky z Olomouce






Počasí pošmourné, chladné, větrné.

Aspoň jsme se zahřáli procházkou a svařákem a punčem na trzích.

Letošní novinkou je velké kolo.

A jak jsem zjistila, nejen v Olomouci.









 A samozřejmě nezbytná procházka k přemyslovskému hradu a dómu svatého Václava.

Olomouc byla v 11. a 12. století jedním z moravských přemyslovských údělných knížectví (vedle Brna a Znojma) s právem razit vlastní mince.

Byla také duchovním centrem.

Olomoučtí biskupové získali v roce 1158 právo korunovat české krále.





 



 Počasí nebylo zrovna ideální, spíš šedivo, ale to už tak nějak k tomuto období patří.

Užijte si prima večer.

Ilona




8 komentářů:

  1. Děkuji za adventní procházku krásným městem, Ilonko!
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezké fotky :) V Olomouci už jsme byla v létě a moc se mi město líbilo a to jsem ho zdaleka neprozkoumala celé :) Ráda bych se podívala na vánoční trhy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stánků je méně než loni, ale punče všech druhů, medovina, včelí produkty a prostě všechno, co k trhům patří ;)
      Krásný večer.

      Vymazat
  3. Ilono, já jsem v Oloumouci nikdy nebyla (pořád říkám, že máme na Moravě velká bílá místa :)), tak jsem se ráda podívala, jak vypadá na začátku Adventu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, tak do Olomouc určitě! Akorát těch kopců na Hané moc není .......

      Vymazat
  4. Olomouc je podle tvých fotek moc krásné město.Nikdy jsem tam nebyla.Hrad a dóm sv.Václa jsou nádherné.
    Hezké dny Ilonko

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, ano , přezdívá se jí spící Praha. Krásné historické město turisty ještě ne moc navštěvované.
      Krásný den.

      Vymazat