sobota 19. března 2022

Bábovka žirafa


Na internetu mě zaujala tato dvoubarevná bábovka.

Žirafí nebo taky zebří, ale to by chtělo asi jinak barevné těsto.

Nejde o nic jiného, než o střídání dvou různě těžkých těst.
 
Jednoho bílkového a druhého žloutkového, které se prosypávají kakaem.
 
Je to takový dvoubarevný cviboch/cvibak, prostě piškot ;)
 

 
Pruhovaná bábovka žirafa
 
Bílkové těsto:

5 bílků
85 g cukru
60ml mléka
50ml oleje
145g hl.mouky
7 g kypř.prášku (půl balíčku)

Žloutkové těsto:

5 žloutků
85 g cukru
60ml mléka
50ml oleje
145g hl.mouky
7 g kypř.prášku (půl balíčku)
lžička kukrkumy na obarvení (ale nemusí být)
 
kakao na prosypání mezi vrstvami
 
Z bílků připravte tuhý sníh, do kterého přidejte oba druhy cukru a dále šlehejte. Za stálého šlehání postupně přilijte mléko a olej. Poté přisypte mouku a prášek do pečiva a šlehejte, až bude těsto jemné.

Žloutky vyšlehejte s krystalovým v jemný krém. Poté za stálého šlehání postupně přilévejte mléko s olejem. Nakonec přidejte mouku,prášek do pečiva a kurkumu a šlehejte, až bude těsto hladké.
 
Do formy dejte půl těsta žloutkového - posypte hrubě kakaem, potom dejte půlku bílkového a opět dejte kakao, 3.vrstva je žloutková a na to kakao a končíme těstem bílkovým.

Pečte cca 45 minut na 180° ve vymazané formě.
 




Mějte pohodový víkend.
 
U nás sluníčko, tak vyrazíme ven.

Ilona


 

21 komentářů:

  1. Ilonko, bábovka vypadá krásně. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  2. Ale ta se mi líbí. Ilnoko, bábovka vypadá luxusně, povedla se. Když mi to vyjde, vyzkouším, protože piškotovou máme rádi.
    Měj hezký víkend. D.

    OdpovědětVymazat
  3. Ta je krásná, moc se povedla. Věrka.

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá zajímavě. Akorát pro mne bábovka bez kakaového těsta není pořádná bábovka :D. Možná kdybych koupila černé kakao obarvila jím tu žlutou část, tak bych jednak vyrobila zebru a jednak bych měla své oblíbené kakaové těsto....
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já musela kakao speciálně kvůli bábovce koupit, nějak moc ho nepoužíváme. A viděla jsem i černé, to by mohlo být zajímavé ;)

      Vymazat
  5. Zajimava a lákava bábovka.Peču často a mohla bych vyzkoušet zase trochu jinou.Vypada velmi chutně
    Ilonko,hezky večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, já ráda zkouším nové recepty ;)
      Přeju pohodové dny.

      Vymazat
  6. No ta je!
    Nejen bábovka, i krásná forma!
    Ilonko, měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuju. Forma je letos nová, vybírala jsem dlouho ;)

      Vymazat
  7. Ahoj Ilonko, bábovku peču hodně často. Moc se mi líbí Tvoje forma, ale já jich už mám tolik, že nemůžu chtít další... Ale je krásná. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, já chtěla jen jednu, nemám moc místa. Ale kdyby ano, mám forem mnohem více. K dostání jsou opravdu krásné.
      Přeju prima večer-

      Vymazat
  8. Včera jsem si taky pekla dvoubarevnou bábovku, ale jen vanilka - kakao s ořechy a rozinkami. Máš krásnou formu, takovou dost nezvyklou... sluníčko táhne ven, ale pořád to nějak kazí silný a studený vítr....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, forma je nějaká novinka, hodinu jsem vybírala :D Vítr byl dost nepříjemný, ale teď si užijem trochu toho jara.... než se zase ochladí :D

      Vymazat
  9. Ilonko, tak to vypadá úžasně. Moc krásná bábovka. Měj klidné dny.

    OdpovědětVymazat
  10. Tak to je nádherná bábovka. Krásné jaro přeji ♥

    Můj život ve slovech

    OdpovědětVymazat