středa 26. října 2022

Dýňová bábovka s čokoládou, ořechy a kořením



 
... podle Markéty.
 
Recept si tu odložím.
 
Množství surovin vyhovuje i velikosti mé bábovkové formy, i když jsem měla obavy, jestli není těsta moc.
 
Dala jsem navíc perníkové koření určené do moučníků.

Krásně to bábovku ovonělo.

 
Budete potřebovat:
 
400 g očištěné dýně hokaido
350 g polohrubé mouky
160 g cukru krupice
100 ml mléka
2 lžíce medu
160 g rozpuštěného másla
1 prášek do pečiva
4 vejce
2 lžičky skořice, 
 60 g hořké čokolády
1 hrst nasekaných ořechů
špetka soli
a já přidala perníkové koření
 
Postup?

Nejprve si 400 g oloupané a očištěné dýně hokaido nakrájíme na kostky, vložíme do pekáčku s pečicím papírem, pokapeme lžící oleje, promícháme a pečeme ve vyhřáté troubě na 175 °C cca 20 minut doměkka.
 
 Pokud pečete neoloupanou, může to trvat déle.

Já většinou dýni přidávám, když peču něco jiného, třeba maso.

Poté vytáhneme z trouby, vyjmeme z pekáčku do misky, rozmačkáme vidličkou a necháme vychladnout.
 
Se slupkou se mi špatně mačká, takže mixuji a přidávám i trošku vody, když je pyré moc hutné.
 
Mezitím si oddělíme vejce na žloutky a bílky.
 
Bílky vyšleháme se špetkou soli do sněhu.
 
Zapneme troubu na 175 °C.
 
Žloutky vyšleháme s cukrem do pěny, přišleháme rozpuštěné vychladlé máslo s mlékem.
 
Přidáme také rozmačkanou dýni a med.
 
Poté vmícháme mouku smíchanou s práškem do pečiva, skořicí, kořením a také hrst nasekaných ořechů s čokoládou.
 
Nakonec zlehka vmícháme sníh z bílků.
 
Těsto nalijeme do máslem vymazané a polohrubou moukou vysypané formy na bábovku a pečeme na 175 °C cca 40 minut.
 
Poté necháme bábovku stát cca 5 minut na lince a následně vyklopíme na mřížku.
 
Bábovku můžeme pocukrovat nebo polít rozpuštěnou čokoládou a ozdobit ořechy.




 
 
Je krásně vláčná, nádherně voní a mizí rychlostí blesku.
 
Dobrou chuť.
 
Ilona
 
 

7 komentářů:

  1. Já už ji asi také zkusím. Dýňovou bábovku jsem viděla za poslední dobu tolikrát a pokaždé jsem si říkala, jak asi chutná? Zkusím a uvidím. Ty máš formu moc pěknou na bábovku, budu si muset taky nějakou takovou pořídit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, vybírala jsem formu dlouho 😉
      Viděla jsem taky hodně receptů na pečení z dýně. Tento mi vyhovoval složením.
      Bábovka nám moc chutnala.
      Krásný den 🍁🌿🍂

      Vymazat
  2. Už som dlho nepiekla tekvicovú bábovku, rada vyskúšam i tento recept. Vyzerá nádherne.
    Myslíte, že toto cesto je vhodné aj na muffiny? Ďakujem za odpoveď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi bych zkusila i muffiny, jen si pohlídat dobu pečení 😉
      Krásný den 🍀

      Vymazat
  3. Ilonko, bábovka vypadá báječně ! Recept si tisku, děkuju za inspiraci. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Ilono, vypadá moc pěkně. Já z dýně pekla muffiny, taky byly docela fajn. V poslední době ale nepeču - nějak došla energie. Jsem ráda, že uvařím večeři. Budu se muset zase zaktivizovat a upéct aspoň něco z jablek, co jsem před 14 dny dovezla z chalupy.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  5. Ilonko, vypadá nádherně. Uvědomila jsem si, že na sladko dýni nepoužívám, vždycky to je něco slaného. Nikdy není pozdě začít :o)
    Přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat