neděle 11. dubna 2021

Cesta na Boňkov

 


Krásné ráno.

Jsem moc ráda, že se vám líbil Potštát, protože jak poznamenala Iwka, je to takový zapomenutý kout naší země.

Dnes to bude spíš o kapličkách, pozvu vás totiž na starou cestu z Boňkova na Potštát, kterou využívali formani i lidé mířící do města třeba za prací.

A je samozřejmě lemovaná drobnými stavbičkami jako jsou třeba výklenkové kaple.

 








Dřevěná zvonička v osadě Michalov.

Dříve ohlašovala poledne, požáry, narození nebo úmrtí.

Původní zvon z r.1832 někdo odcizil.







 
Kamínek potěšil.
 
Počkáme, až otevřou okresy a popovezem ;)
 






Kapličky jsou většinou opravené a udržované.

Tato se mi moc líbila.

Dýchá z toho místa poklidná venkovská atmosféra.

A nakonec dřevěná zvonička na Boňkově.

Původně tu stála podobná jako v Michalově, ještě si na ni pamatujeme.

Takže trochu překvapení, že už tu mají moderní verzi.

Zvon je z r.1703.

 


Užijte si pohodovou neděli.

U nás opět sluníčko, musíme to využít a vyrážíme ven.

Děkuju za návštěvu a mějte se krásně.

Ilona






 

 

14 komentářů:

  1. Tyhle drobné sakrální stavbičky a stavby mají své kouzlo. A ta nová zvonička nevypadá vůbec špatně!

    OdpovědětVymazat
  2. Ilonko, krásná procházka po, pro mně neznámých, místech. Kapličky jsou malebné a je moc dobře, že jsou opravené. Tak nějak už k našim cestám patří.
    Měj hezké dny 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se nám moc líbí, v lese trochu překvapení. Ale pak člověku dojde, že tudy se dřív chodilo a asfaltky ještě nebyly ;)
      Krásné odpoledne.

      Vymazat
  3. Krásná krajina a kouzelné kapličky.Ta poslední je hodně moderní.
    My,když někam jedem,tak projedeme hodně vesniček a už si začínám vypisovat,kde je jaká kaplička.Někde je vidět,že se o ni starají a někde je zapomenutá.Dnes jsem si vypsala tři,ale,když jsem si zadala hranice okresu,tak byly za.Tak příště.
    Ilonko,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeee, tak to je hezké. Pro nás to bývá překvapení, většinou příjemné.
      Tak cestování třikrát hurá!

      Vymazat
  4. Ilonko, pár let zpátky jsem šla také cestou na Boňkov, ke zvoničce, ke kapličce a dál do kopců. Tam na mne padla pohoda a klid. To se stává jen na některých zvláštních místech, a tak se ocitám se svém zvláštním světě, kde čas pro mne běží úplně jinak než normálně. Úžasné místo. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je tu takový klid, žádný městský ruch... konec světa ....
      Krásný den.

      Vymazat
  5. Ilonko, je vidět, že i v rámci okresu jste si našli parádní místa. Krásný výlet. A Potštát jsem nějak přehlédla, teď jsem to napravila. Vůbec nevím, kam bych za tak poetickými místy v naše okrese šla...
    Přeji hezký nedělní večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to jsou leckdy výlety, kde byl člověk naposledy s rodiči nebo se školou ;) a ještě máme pár cílů v plánu, uvidíme.
      Krásný den.

      Vymazat
  6. Ilono, taky mám ráda takové ty drobné stavby v krajíně - boží muka, kapličky, křížky .... Jsou takový příjemný osvěžením oka.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je to fajn zpestření při té turistice ;)
      Krásný den.

      Vymazat
  7. Jee já mám takovéto výlety ráda. Vůbec to neznám takže uričtě bych se tam ráda někdy vydala na výlet. Děkuji za tip ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Je u nás spousta krásných míst.
      Přeju prima den.

      Vymazat