středa 6. ledna 2021

Tři králové

 

Končí vánoční období a masopust klepe na dveře.

Náš letošní tříkrálový.

S tvarohem a jablky.

Dříve na Tři krále hospodyně pekly mazanec a daly dovnitř minci.

Kdo ji našel, byl ten den králem.

Měl pak právo kropit stavení a psát křídou křížky.

My už neobcházíme stavení, ale rádi si tento den připomeneme a upečeme aspoň ten koláč.

A ozdobíme třeba papírovou korunou.

 


https://deti.vira.cz/file/3535201b6b88c5fcfe50d4ff48206b6e/2981/TriKralova.jpg
 

A pokud máte menší děti, dají se najít různé obrázky nebo omalovánky k dotvoření.


Naše tradiční ozdoba na dveře ;)

Taky ji s dětmi lehce zvládnete.


 

Užijte si dnešní den podle svých představ.

Ilona



 

11 komentářů:

  1. Tři krále nijak neslavíme, jenom do téhle doby máme vždy vánoční výzdobu a vánoční stromeček.
    Ten moučník vypadá hodně lákavě :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ilonko,to je hezké.Já tyhle zvyky moc neznám a nebo jsem je spíše už zapomněla.
    Ale začínám uklízet vánoční výzdobu,stromek si odstrojí manžel.
    Moučníky s jablkama mám ráda,ale tentokrát mám zaděláno na slaný trhací chléb.Sladké budu péct o víkendu,až nás tu bude více.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stromek bude až do Hromnic, zatím nic neopadá, tak uvidíme ;)
      Krásný večer.

      Vymazat
  3. Krásny koláčik, aj u nás sa dnes pieklo :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ilonko, koláč máš skutečně k nakousnutí. Já nic nepekla, jsem momentálně sami a ještě zbylo trochu cukroví...
    Přeji hezký zasněžený den, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Ilonko, ani neznám tyhle tříkrálové tradice, ale koláč je úchvatný. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  6. Jóó, tak ten bych si ochutnala, vypadá skvěle. Na Tři krále nic nepeču, jsme stále přeslazení z vánoc, a hlavně bych to jedla jen já a to už fakt nemůžu. :o)
    Ilonko, přeji krásné zimní dny. D.

    OdpovědětVymazat
  7. tuto tradici nedržíme,ale krásně upečeno máš...Sv.

    OdpovědětVymazat
  8. Ilono, byla jsem zvědavá, jaký letos bude :). Jablka s tvarohem jsem myslím ještě nekombinovala (když nepočítám závit z tvarohového těsta, který jsme kdysi dělávali).
    Měj se fajn.

    OdpovědětVymazat