neděle 15. listopadu 2020

Okolo Pardubic


 

Opět jsme si za lepší počasím museli popojet, tentokrát to bylo k Pardubicím.

Sice nám to úplně nevyšlo, sluníčko se občas mihlo, ale zas tu bylo tepleji než u nás.

A i to se na podzim počítá ;)

 


 






Lázně Bohdaneč, kam jsme dojeli z Pardubic trolejbusem.

Obec Bohdaneč zaznamenala rozmach na přelomu 15. a 16. století, kdy dal Vilém z Pernštejna vybudovat v okolí síť rybníků.

300 rybníků bylo napájeno z Labe Opatovickým kanálem, který byl ve své době největším vodním dílem v Čechách a slouží dodnes.

 Známější je Bohdaneč asi díky svým lázním, které tu vznikly na přelomu 19. a 20, století.

Určitě zajímavý je pavilon Gočár podle návrhu Josefa Gočára.

Jen v této době je tu celkem pusto a některá místa jsou veřejnosti uzavřena.

Nicméně park je krásný, hlavně teď na podzim.

 




A další putovní kamínek, tentokrát na Tillerově sedátku na Gočárově okruhu ;)






Pokud nepočítám sem tam bláto, byla cesta příjemná a došli jsme po modré do obce Stéblová.

Kluci jsou fandové železnice, takže samozřejmě ví, že tu před 60 lety došlo k železničnímu neštěstí, největšímu u nás.

Šli jsme se podívat na pomníček.

Nedaleko stála auta televize.

Trefili jsme se přesně na den do 60. výročí, ani jsme to netušili.

Natáčela se tam reportáž, ale to už jsme byli pryč a nahřívali se u rybníka.


 

Užijte si pohodovou neděli.

Ilona



18 komentářů:

  1. Ilono, o neštěstí u Stéblové jsem včera viděla reportáž v televizi (v Událostech). Já na rozdíl od tvých kluků netušila, že tam k nějakému neštěstí došlo.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, bylo to pak večer v televizi. My jsme tam byli dřív, než to bylo takové oficiálnější.
      Hezký podvečer.

      Vymazat
  2. Taky jsem včera viděla v televizi a taky jsem netušila,že se tam něco stalo.Pěkné podzimní fotky.Pěknou neděli,u nás teď krásně svítí sluníčko.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To sluníčko závidím, u nás stále šedivo ....
      Hezký zbytek neděle.

      Vymazat
  3. Nature and architecture are so beautiful. Thank you for sharing.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2020/11/peter-thomas-roth-rose-stem-cell-bio.html

    OdpovědětVymazat
  4. Ilonko,pěkně jste výletovali.Podívala jsem se zase někam,kde jsem nebyla.Krásné podzimní fotografie.U nás bylo hezky v sobotu,dnes bylo hodně ošklivo.
    Měj hezký celý nový týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, u nás dnes opět mlha jak od Rákosníčka ;)
      Hezký sváteční den.

      Vymazat
  5. Vidím samá důvěrně známá místa, Ilonko!
    Měj příjemný den, helena

    OdpovědětVymazat
  6. Pardubice vůbec neznám, díky za procházku s vámi :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  7. Do Bohdanče jsem mohla jet po operaci páteře, já zvolila ale lázně Mšené. Jelikož na zprávy už díky věčnému otravování s kokotvirem a hlášením dalších a dalších rekordů, kdy mám dojem, že moderátory strachem snad klepne, jak se tváří a jak to vždycky hlásí, se nedívám, takže nevím o co šlo. Pardubice mám trochu nachozené, léta jsme tam jezdili nakupovat o prázdninách velké nákupy, protože jsme měli chalupu za Chrudimí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do Pardubic se rádi vracíme a pozorujeme, jak se město mění.
      Hezký sváteční den.

      Vymazat
  8. Ilonko, krásné fotky a báječný výlet.👍👍
    Těmito místy většinou jen projíždíme a je to škoda. Je tu spousta míst, která stojí za to, aby byla viděna.
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat
  9. Ilonko, díky za reportáž z míst, kde jsem nebyla. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat