úterý 10. listopadu 2020

Svatý Martin opět po roce

 

Za oknem žádný sníh, spíš takové to typické podzimní pošmourno.

Ale my jsme připraveni.

Jako každý rok svatomartinské rohlíčky, nebo chcete-li podkovy, z nekynutého těsta s povidly.

Naše malá tradice.

Jestli bude letos husa, to vážně nevím, ale sladké je základ :D



Užijte si krásný Svatomartinský den.
 
Ilona


17 komentářů:

  1. Ilonko, patron naší městské části je sv. Martin, máme tu dokonce kostel zasvěcený tomuto světci.
    Ale jak už to v Praze bývá, moc tradic se tu nedodržuje. Pro letošek je zrušen i svatomartinský průvod a ohňostroj.
    Rohlíčky vypadají úžasně.👍👍
    Husa u nás asi nebude. Co vyletěly naše děti z hnízda, jsem jí nedělala. Ve dvou bychom jí jedli týden. Většinou jsme si na ní zašli do restaurace, ale letos to nevyjde.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My taky vždycky chodíme na husu do restaurace, máme to s paštikou, kaldounem, husou i vínem. Zítra si chci menu objednat u výdejového okénka, tak uvidíme, snad to klapne.
      Krásný večer.

      Vymazat
  2. Rohlíčky mám ráda,ale moc tyhle tradice neznám tak jsem pekla něco jiného.
    Husu nejím,ale manžel by si ji možná dal.Až nás bude doma více.
    Ilonko,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, objevujeme postupně staré zvyky a rohlíčky se u nás drží už několik let.
      Je to fajn zpestření.
      Krásný večer.

      Vymazat
  3. Ilonko, rohlíčky vypadají moc dobře a určitě i chuť je skvělá.
    Klidný večer přeje Marie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, děkuju. Takové sladké jednohubky.
      Krásný večer.

      Vymazat
  4. Krásné rohlíčky, u nás budou až v sobotu až přijede dcera s manželem pro dva se mi je péct nechce a husu vyměníme za kachnu tu my radši :) Přeji krásný svatomartinský den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, děkuju. U nás to mizí i v menším počtu strávníků ;)
      Přeju pohodový večer.

      Vymazat
  5. Protože se dneska asi moc na oběd nesejdeme, měli jsme s mužem husí stehýnko o víkendu, rohlíčky jsem měla naplánované upéct o víkendu, jenže mi nedošlo, že pojedeme na chatu zazimovávat, a i když tam mám jak sporák tak i remosku, nějak se mi tam moc péct nechce. Možná že je upeču v pátek doma, aby jsme měli sebou.... a to že Martin nepřijel na bílém koni, mi vážně vůbec nevadí... ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak u nás to jistilo okénko restaurace, bylo z čeho vybírat, tak jsme o husu nepřišli ;)
      Tak ať na zazimování vyjde počasí ;)

      Vymazat
  6. Ilonko, máš je jako malované. Chystám se je upéct, ale až o víkendu...
    A husa tebe fakt nebude - většinou jsem chodili s přáteli do restaurace, ochutnali vínko... letos tedy nic.
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, u nás nakonec všechno klaplo a víno se chladí ;)
      Krásný večer.

      Vymazat
  7. Ilonko, rohlíčky vypadají moc lákavě. U nás bude husa o víkendu, a svatomartinské už se na dnešní večer chladí v lednici :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  8. Ilono, já věděla, že tu bude něco tradičního :). Recept tu asi někde máš,ne? Že bych je zkusila... Na husu nás pozvala máma...
    Hezké dny, já jsem právě dojedla a jdu se zas ponořit do HO

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, pečeme každý rok ;) recept tu byl v minulých letech. My nakonec tříchodové husí menu z výdejového okénka a byli jsme spokojení.
      Krásný večer.

      Vymazat
  9. Ilonko, rohlíčky vypadají lákavě, ještě jsem je nepekla a ani neochutnala. Ale husu jsem pekla minou neděli poprvé a ta se povedla. :o)
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat