sobota 6. května 2023

Pardubický zámek

 





Asi netřeba představovat dominantu Pardubic, zámek Pernštejnů.

Stavební úpravy provedl v druhé polovině 16. stol. italský stavitel Oldřich Avostalis de Sala a v 18. stol. byl objekt zbarokizován architektem Františkem Maxmiliánem Kaňkou. 








A samozřejmě nesmí chybět ani pávi.










Užijte si krásnou sobotu 🍀

Ilona






6 komentářů:

  1. Překrásné fotografie z Pardubic. Tam jsem zatím nebyla a je tam opravdu nádherně. Ten zámek je překrásný. Viděla jsem jej sice už v některých dokumentech, ale Tvoje fotografie mě opravdu potěšily a ukázaly tu opravdovou krásnu zámku. Děkuji za nádhernou podívanou a přeji Ti krásné jarní dny.

    OdpovědětVymazat
  2. Zámek se mi moc líbí a snad se tam podíváme.máme v Pardubicích vnučku.Už jsme tam málem byli,ale Pardubice mi nahnali trochu strach,je to velké město a tak jsme dali přednost Kunětické Hoře a tam to bylo ještě horší.
    Ilonko,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  3. Ilono, já v Pardubicích nikdy nebyla, takže jsem si zámek ráda nechala představit. Je mo pěkný.
    Hezký prodloužený víkend

    OdpovědětVymazat
  4. Když jsme do Pardubek o prázdninách jezdili z chalupy skoro každý týden tak byl veřejnosti nepřístupný. Teď když je přístupný tak už tam nejezdíme....

    OdpovědětVymazat
  5. Ilonko, tak tohle se ti náramně povedlo, skvostný zámek a kvetoucí ovocné stromy, to zbožňuju na fotkách.To je let, kdy jsem v Pardubicích chodila a fotila, mezitím jen párkrát jsme tam nabírali lidi na zájezdu. A ještě u nádraží.
    Brácha tam vojákoval, to jsem tam byla prvně, je to krásné město. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  6. Ilonko, nádherné fotky od nás!😊Takové já ve svém mobilu, albu nemám!

    OdpovědětVymazat