středa 17. května 2023

Betlém Hlinsko







Zas trochu těch chaloupek.

Betlém krásně prokoukl oproti minulosti, kdy jsme tu byli naposledy.






Jednotlivé objekty prošly opravami, některé z nich byly dovezeny i z jiných míst a postupně restaurovány a skládány jako stavebnice.
 
Památkovou rezervaci tvoří roubené domky postavené v polovině 18. století drobnými řemeslníky.

Návštěvníci si zde mohou prohlédnout domácnosti a dílny tkalce, výrobce hraček, továrního dělníka a ševcovskou dílnu.

Ale také expozici věnovanou masopustním obchůzkám a maskám z Hlinecka, které jsou součástí světového nehmotného dědictví UNESCO.









Užijte si prima den 

Ilona




9 komentářů:

  1. Ilonko, tam jezdíme ( i na Veselý Kopec ) strašně rádi. Pořídila jsi moc krásné fotky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Ilono, v Hlinsku ve skanzenu jsem ještě nebyla, tak jsem se tak trochu navnadila tvými fotkami :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On je v klasické zástavbě, tak zas trochu něco jiného 😉

      Vymazat
  3. Ilonko, tam je nádherně. To je opravdový skvost. Tam bych byla ve svém živlu. Děkuji za tuto úžasnou podívanou. Přeji ti krásné dny a těším se na další tvoje fotografie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, děkuju. Skanzeny máme rádi.
      Krásný májový den ☀️

      Vymazat
  4. Betlém jsem si prošla několikrát když jezdil manžel do Hlinska na servis kopírek které tam prodal. On spravoval, já se procházela. Řekla bych že ale za tu dobu co tam nejezdí se docela rozrostl. Jinak na Veselý Kopec jsme jezdili také. Naposledy vloni na velikonoce. Teď jsem byla konečně i v Rožnově a asi mě spousta lidí ukamenuje, ale byla jsem docela zklamaná. Nebo jsem holt zmlsaná Veselým Kopcem, tam mi to připadá mnohem hezčí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme prošli asi dost skanzenů, každý je jiný, záleží na vkusu. Rožnov je největší, tam jezdíme nejčastěji a pro mě je to se Strážníci srdcovka 😉

      Vymazat
  5. Ilonko,to je kouzelné místo.Chaloupky jsou jako malované.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat