neděle 16. dubna 2023

Nové Dvory


Dnes si prohlédneme zámek v Nových Dvorech.

Ale jen zvenku.

Asi každého zaujme spojení zámku a kostela.





Původní renesanční zámek Žerotínů zanikl za třicetileté války, současný zámek vznikl v 17. století za Věžníků.

Nový barokní zámek se stal významným společenským centrem a během 18. století jej navštívili tři panovníci z rodu Habsburků.

Za pozdějších majitelů Chotků byl na panství postaven zámek Kačina a Nové Dvory ztratily význam jako šlechtické sídlo, od 19. století zde byla umístěna správa velkostatku a byty zaměstnanců.

V roce 1945 byl zámek zestátněn a od té doby zde sídlí základní škola.





Z Nových Dvorů jsme šli dále po červené turistické značce na Kaňk, kde stojí rozhledna.

Ale tam se podíváme zase příště 😉

Krásnou slunečnou neděli ☀️

Ilona


9 komentářů:

  1. U tohoto zámku jsme se jednou zastavili a šli si ho prohlédnout, jinak taky okolo něj vedla naše pravidelná trasa Praha - Nasavrky

    OdpovědětVymazat
  2. A taky se mi vždycky líbila ta krytá galerie

    OdpovědětVymazat
  3. To je nádherný zámek a kráně jsi vše nafotila. Děkuji za tuto nádhernou podívanou a přeji Ti příjemné jarní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, děkuju. Počasí moc nepřálo, zrovna přeprchalo, ale vedle je příjemná hospoda, kde dobře vaří 😉 taky bylo narváno.
      Krásné aprílové dny ☀️

      Vymazat
  4. Zámek se mi moc líbí a ani by mi nevadilo,že není přístupný.A vůbec mě potěšilo,že není tak daleko.
    Už jsem si poznamenala.
    Ilonko,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  5. Ilono, to je zajímavý zámek a unikl mé pozornosti - přitom na Kaňku jsme byli... Tak možná, jestli znovu vyrazíme di KH.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  6. Dvory mám moc ráda, kousek u rybníka se narodil můj děda. Občas projíždím, alespoň jednou ročně tam jedu za kamarádkou. Zámek teď vypadá skvěle, roky na něj byl hodně smutný pohled.
    Ilonko, měj hezký týden. Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Tak tady jsme několikrát byli a fotila jsem i přilehlý kostel, hodně se to tu změnilo k lepšímu, kdysi to bylo v děsném stavu. Viděla jsem obraz, jak to tu kdysi v pozdním středověku vypadalo a byly tu překrásné zahrady a okolí zámku.
    Taková místa mám ráda, se zajímavou historií. Pěkně nafoceno. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat