pátek 7. dubna 2023

Kynutý mazanec

 

Trošku Velikonoc mezi výlety.

Kynutý mazanec :

500 g polohrubé mouky
100g rozpuštěného másla
50g rozinek
1/2 lžičky soli
citronová kůra
2 žloutky
3 lžíce rumu
100g krystalového cukru
200 ml mléka
30g droždí

Všechny ingredience dám do pekárny a počkám, až těsto vykyne.

Vytvořím jeden velký bochánek a nechám ještě tak 15 minut kynout na plechu.

Pomažu rozšlehaným vejcem a posypu mandlemi.

Peču 10 minut při 200°C a poté ještě 30 minut na 180°C  do zlatova.




Užijte si pohodový velikonoční čas.

Ilona






5 komentářů:

  1. Ilonko,mazanec se ti moc povedl,vypadá pěkně.A máš i moc hezkou výzdobu.Já budu péct všechno zítra.
    Užij si hezky velikonoční svátky

    OdpovědětVymazat
  2. Ilonko, povedl se vám zrovna tak jak nám doma. 1 mazanec jsme už snědli a 1 mazanec pro dceru. Výborné ke kafíčku a i jen tak lahodné pro oko. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  3. Ilonko, moc povedený mazanec. Já se přiznám, že jsem jej nikdy nepekla. Měj pohodové svátky.

    OdpovědětVymazat
  4. Ilonko, mazanec je perfektní. Já nemám pekárnu a v ruce už těsto nemám sílu vypracovat, tak jsem mazanec koupila a je také dobrý. Krásné Velikonoce.

    OdpovědětVymazat
  5. Ilono, máš ho moc pěkný. My už máme taky pečeno - jen prim v pečení u nás hraje máma, já jen pomáhala :). Máma je pořád na kynuté těsto lepší :). Udělaly jsme letos z půlkila mouky místo jednoho velkého dva menší bochánky. Trochu nám kolem křížku praskly, ale ono pečení v naší prastaré troubě na chalupě jení úplně jednoduchá záležistost (nejde nastavit konkrétní teplota, máme jen 3 stupně "hodně" "středně" a "málo", takže to různě ladíme...)
    Hezké Velikonoce

    OdpovědětVymazat