pondělí 12. prosince 2022

Dýňová bábovka s tvarohem

 


Odložím si tu další recept na bábovku s dýňovým pyré.

Minulou tu nemám, chutnala nám a už ji nemůžu dohledat 😉

Tato podle paní Inny (tu IG).




Těsto :

3 vajíčka
180g cukru (dala jsem 150 g a snesla bych i méně)
1 hrnek dýňového pyré
1 hrnek tvarohu (dala jsem vaničku 250g a stejné množství pyré)
100g rozpuštěného másla
2 lžičky perníkového kořeni
1 lžička skořice
1 prášek do pečiva
špetka soli
250g polohrubé mouky
30g kukuřičného škrobu 

Troubu si předehřejte na 170 stupňů horkovzduch.
Vajíčka vyšlehejte s cukrem, přidejte dýňové pyré, tvaroh, špetku soli a rozpuštěné máslo a metličkou vše promíchejte.
Nakonec přidejte sypké směsi : mouku promíchanou s práškem do pečiva, škrobem a kořením a vše zpracujte v těsto.
 
Těsto vylejte do formy na bábovku (tu stříkám sprejem) a vložte do trouby.
Pečte přibližně 40-50 minut (špejle to jistí).






A stačí si jen uvařit čaj nebo kávu a svačinka je hotová.

Krásný adventní čas.

Ilona




4 komentáře:

  1. Bábovka vypadá parádně.Hlavně máš zajímavou formu.Musím se někde podívat,mám jen klasiku.
    Z dýně jsem dělala noky a pekla chleba.Chleba byl úžasně vláčný a taková musí být i bábovka.Baví mně z dýně zkoušet nové věci a tak myslím,že dojde i na bábovku.
    Ilonko,měj hezký začátek týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, tato je z Tescomy, mám ji skoro rok a spokojenost. Pěkně se vyklápí. Pokukuju po dalších ;)
      Krásný večer.

      Vymazat
  2. Ilono, zajímavý recept. Já z té jediné dýně, co na mně z naší malé úrody zbyla (dvě si vzal syn, jednu máma), dělala dýňové muffiny s nutelou. Doufám, že se příští rok urodí a já nezapomenu, že tu takový recept máš :D
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, já mám dýní od mamky vždycky zásobu, takže polévky, pyré do bábovky, chleba atd. A pořád zkouším nové věci ;)
      Krásný večer.

      Vymazat