středa 18. srpna 2021

Hurá na hrad!

 


Minule jsem vás zvala na hrad, tak neváhejte a pojďte se projít.

Mě osobně Lipnice učarovala, mám ráda takové hrady nebo zříceniny.

 Hrad byl založen v drsném a divokém kraji na začátku 14. století mocným rodem pánů z Lichtenburka.

 Byl vystavěn na skalnaté vyvýšenině mezi dvěma kopci, aby hlídal celé okolí.

Přestavěný do pozdně gotické hradní rezidence byl až v 16. století za Trčků z Lípy.

Dnes tu uvidíte krásnou monumentální architekturu, gotickou kapli nebo rozsáhlá sklepení s bývalou hodovní síní Jindřicha z Lipé.

Určitě vystoupejte na Samsonovu věž, kde se vám naskytne nádherný výhled z hradu po okolí.

Zpřístupněný je také Thurnovský palác nebo kaple, kde byli pokřtěni husité.

 Měli jsme štěstí, že zde také probíhala výstava unikátní Lipnické bible.

Je to dosud málo známý latinský rukopis uložený v USA.

Tichý svědek neklidného času husitských válek.

Jeho unikátnost spočívá nejen ve stáří, ale také v tom, v jak zachovalém stavu je.

Pokud máte zájem, je k vidění do konce srpna.

  









Na hradě je také k nahlédnutí Haškova komůrka.

 






 












 

 Tolik návštěva hradu Lipnice.

Mějte krásný den.

Ilona


 

 

8 komentářů:

  1. Tenhle hrad zblízka vidím až u tebe, zdálky jsem ho viděla několikrát. Dcera mi sice slibovala, že si uděláme výlet, ale nějak na to pozapomněla a teď už nemá na to čas.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc se mi líbil. Trochu mi připomíná Točník.

      Vymazat
  2. Nádherný hrad,tam bych se ráda podívala.Do konce srpna to bohužel nestihneme a nemám ani opravený foťák.Přeci jen si ráda udělám nějakou vzpomínku.
    Ilonko,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, tak třeba vám výlet vyjde. Já tu byla prvně a moc se mi hrad líbil.
      Krásný víkend.

      Vymazat
  3. Ilono, Lipnice je hezký a impozantní hrad, taky mám takové ráda. Možná bychom si mohli návštěvu zopáknout, už je to spousta let, co jsme tam byli...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nám se tu moc líbilo. I okolí je super.
      Přeju prima víkend.

      Vymazat
  4. Ilonko, to je nádhera. Kochala jsem se. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat