úterý 24. srpna 2021

Hrad Orlík

 

 .... nedaleko Humpolce ;)

Dá se k němu dojít procházkou z města.

 



 Zřícenina stojí na zalesněném kopci v nadmořské výšce 645 m.

Z hradu založeného na konci čtrnáctého století se dochovaly rozsáhlé zbytky budov a opevnění.

Prohlídka hradu je volná bez průvodce.

V pokladně hradu si můžete zapůjčit jednoduchého průvodce hradem, ale dá se chodit i bez něho.

Co oceňuji, je vyhlídková věž.

Ta dodá šmrnc každé zřícenině.












 





Mějte prima odpoledne.

Ilona

 

 

 

6 komentářů:

  1. Ilono, pěkné fotky. Orlík je taková milá zřícenina, přesně typ, co mám ráda. My jsme tam byli dvakrát - jednou klasicky se synem, když byl malý a podruhé jsme tam brali na výlet kamarády, ale to tam ještě nebyla zpřístupněná věž s vyhlídkou. Tak možná ukecám manžela, že bychom tam někdy vyrazili dotřetice :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, mám takové zříceníny taky ráda. Ještě si tak moct koupit čerstvou kávu, popíjet a kochat se u toho výhledy a značka ideál ;)
      Přeju prima víkend.

      Vymazat
  2. Ilonko, byli jsme tam před pár roky, moc se mi líbilo schodiště na věž. Aaronovi taky, kastelán se divil, že se nebojí, pejsci nemají takové schody rádi... Nedávno někdo dával na blog fotky z cesty, les byl tenkrát hustší, kůrovec řádil...
    Měj příjemné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten kurovec je problém všude .... Člověk zažije výhledy, které dříve v lese nebyli možné, taky vidíme rozdíly na známých místech ...

      Vymazat
  3. To asi myslí Helenka mě.Nafotila jsem cestu,kde jsou stromy vykácené a zrovna bylo deštivo a tak to vypadalo dost hrozivě.Ty máš fotky nádherné,sluníčko dělá divy.Mrzí mě,že jsem si nemohla hrad prohlédnout.Jeden den mají zavřeno a ten jsme tam zrovna byli.Naštěstí tam byli dělníci a brána otevřená,tak mě nechali udělat pár fotek.
    Měj se moc hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, třeba to vyjde příště. Je pravda, že se sluníčkem vypadá všechno líp. Já kolikrát říkám, když jdeme lesem za šera nebo deště, že si připadám jak Mařenka v Perníkové chaloupce ;)
      Krásný víkend.

      Vymazat