pátek 16. července 2021

Teplické skály

 

 Dnes vás pozvu do skal.

Do Teplických.

Nabízejí vysoké skalní stěny sahající až do nebes a tajuplné skalní město - nejrozsáhlejší skalní labyrint ve Střední Evropě.

do nebe sahájící skalní stěny, tajuplné území s nejrozsáhlejším skalním labyrintem ve Střední Evropě

Více zde: https://www.region-adrspach.cz/teplicke-skaly/
do nebe sahájící skalní stěny, tajuplné území s nejrozsáhlejším skalním labyrintem ve Střední Evropě

Více zde: https://www.region-adrspach.cz/teplicke-skaly/
do nebe sahájící skalní stěny, tajuplné území s nejrozsáhlejším skalním labyrintem ve Střední Evropě

Více zde: https://www.region-adrspach.cz/teplicke-skaly/

 Hned na začátku cesty ke skalám narazíte na skalní hrad Střmen.

Spíš teda na jeho zbytky.

 V minulosti měl strážní funkci.

Tyčí se opravdu vysoko.

Vede k němu řada schodů a na samotný vrchol se dostanete po žebříku.

Plošina na výhled sice malá, ale stojí to za to ;)

 



Pak si můžete projít okruh skalami.

Při jeho prohlídce narazíte na skály s opravdu zvláštními jmény jako je např. Housenka, Řeznická sekera, Lahvička inkoustu, Krakonošova harfa nebo Ruka se zmrzlinou.

Ale někdy to chce trochu fantazie.

Krásné jsou Chrámové nebo Martinské stěny.

Zajímavostí je pak oblast nazvaná Sibiř, ve které můžete najít sníh i v letních měsících.

A to hlavně proto, že soutěsky jsou zde mimořádně hluboké a klikaté takže se do nich vůbec nedostane slunce.

Oceníte hlavně v parných dnech ;)














Ze skal jsme pak zamířili lesem k rozhledně.

Ale o té zase příště.

Doufám, že se vám prohlídka skal líbila.

Krásný víkend.

Ilona


 

10 komentářů:

  1. Ilono, připomněla jsi mi naši dovolenou před několika lety. Dokonce už jsem z ní psala článek na blog, jenže na ten starý, který zmizel s ukončením činnosti platformy blog.cz :(. Teplické skály jsou moc pěkné, ono vůbec celé Broumovsko je krásné. A tipnu si rozhlednu - Čáp.
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, šli jsme na Čáp ;) my spíš chodíme Adršpach, ale taky jsme tu několik let nebyli.
      Krásný den.

      Vymazat
  2. Ilonko, ahoj. Prohlídka se mě s Tebou líbila, skály jsou krásné, majestátní...Ale ty žebříky by pro mě nebyly, dělá se mě z výšek špatně...A to dost. Užívej léta, zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty žebříky byly trochu náročnější, já nemám ráda výšky, ale stálo to za to ;)
      Krásnou neděli.

      Vymazat
  3. Krása, Ilonko. Už jsem tam roky nebyla, naposledy s dětmi...
    Přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, skály jsou krásné ....
      Přeju pohodovou neděli.

      Vymazat
  4. Procházka se mi moc líbila. Poprvé jsem zde byla před pětatřiceti lety a potom ještě jednou s dětmi. Na tvých fotkách to vypadá, že jste ve skalách byli sami, jako tenkrát my. Od té doby co do skalních měst proudí davy mě to tam vůbec neláká, ale ráda jsem zavzpomínala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V těch Teplických je asi méně lidí, jsou náročnější než Adršpach, ale i tak lidí dost ;) Ono to jen tak vypadá, snažím se fotit bez lidí ;)
      Krásný víkend.

      Vymazat
  5. Ilonko,to je nádhera.Když ale vidím ty schody nahoru,tak sedím a točí se mi i tak hlava.Kdysi jsme sem hodně jezdili a měla jsem to tady moc ráda.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemám ráda výšky, šla jsem opatrně, taky žebříky nemusím ;)
      Krásnou neděli.

      Vymazat