pátek 9. července 2021

Rtyně v Podkrkonoší

 




I my jsme na začátku prázdnin využili prodlouženého víkendu a vyrazili objevovat krásy naší vlasti.

Dnes vám představím Rtyni v Podkrkonoší.

Městečko v Jestřebích horách s dřevěnou zvonicí.

Významný vliv na rozvoj města měla těžba černého uhlí.

Několikasetleté hornické tradici je věnována expozice Městského muzea.

Ze Rtyně a z nedalekých Malých Svatoňovic vycházejí naučné stezky po hornických dílech v Jestřebích horách.

My jsme samozřejmě navštívili malé muzeum i zvonici a na důlní objekty naráželi při našich toulkách po okolí.




 

 




A vyhlídka z minirozhledny.

Za dobré viditelnosti uvidíte až na Sněžku.





Přeju krásný nadcházející víkend.


 Ilona

 

 

 

 

 

10 komentářů:

  1. Ilono, krásné fotky. Rtyni znám jen podle jména, ani jsem netušila, že je blízko Svatoňovic. Moc se mi líbí zvonice...
    Prima další výlety :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, je to kousek. Zvonice je částečně po opravě a je opravdu zajímavá.
      Krásný večer.

      Vymazat
  2. Vím z IG, že jsem hodně cestovali po východních Čechách.
    Podle fotek, se vám výletování dařilo a povedlo.
    Ilonko, měj příjemný víkend, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, IG je přece jen na sdílení rychlejší ;)
      Krásný večer, Helenko,

      Vymazat
  3. Ilonko, zdravím. Rtyni znám, je tam hezky. Pěkné léto přeje Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné výletování.Hodně mě zaujala dřevěná zvonice.Zjistila jsem,že to není od nás až tak daleko.
    Napsala jsem si.
    Ilonko,měj hezký celý nový týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, určitě zajeďte, i do okolí.
      Krásný večer.

      Vymazat
  5. Ilonko, ta zvonice je nádherná. Je super, že objevujete nová a krásná místa naší země. Toto je místo, které neznám a moc ráda jsem tedy nakoukla.
    Přeji fajn týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My tu byli naposledy před lety s mužem, to se ještě fotilo klasicky :D
      Teď berem sebou i mládě ;)
      Krásný večer.

      Vymazat