pondělí 13. února 2012

Koláč ze špaldové mouky


Někdy před třemi lety u nás otevřeli pekárnu, kam jsem si zvykla chodit na koláče ze špaldové mouky, s ořechy, mandlemi, višněmi.

Nedávno jsem tam po čase opět zavítala a byla zklamaná, jak se nabídka zúžila a moje oblíbené koláče byly okoralé, na pohled nevábně vypadající.

Rozhodla jsem se, že nějaký ten koláč ze špaldové mouky doma taky zkusíme.

Pro začátek jednodušší recept s ořechy a jablky. (Rozinky jsme doma neměli.)

Dávám většinou oproti receptům poloviční dávku cukru, pro nás to bylo sladké akorát.

Těsto celé míchal šéfpekař Mikeš (takže občas někde nějaký kucek, ale jinak dobrýýýýý)

Pekla jsem kratší dobu, než uvedených 45 minut.

Ozdobila jsem to zakysanou smetanou. (Maminkooo, šlehačku neeeee)


.

2 komentáře:

  1. Ó, šéfpekařík předvedl excelentní výkon. Hned bych si ke své ranní kávičce dala aspoň dva kousky. Tedy aspoň TŘI kousky! Rozhodně vyzkouším.
    Krásný týden přeje Vivi

    OdpovědětVymazat