čtvrtek 14. září 2023

Sladký dýňový chlebíček

 


Čas dýní je tu.

Zbylo mi trochu dýňového pyré a hledala jsem nějaký nový recept.

Chtěla jsem něco menšího, volba padla na chlebíček.

Recept je na Petit apetit, já si ho pro jistotu uložím i sem.

Myslela jsem, že chlebíček víc vyskočí, nicméně chuťově mi vyhovuje, je vláčný a mizí rychle 😉


Suroviny :

200g hladké mouky
1 lžíce perníkového koření
1 lžička jedlé sody
1/2 lžičky soli
150g třtinového cukru
100g rozpuštěného másla
2 vejce
70ml vody
1 lžíce citronové šťávy
250g dýňového pyré
100g sušeného ovoce (dala jsem švestky)

POSTUP

Připravte si dvě větší mísy – v jedné společně promíchejte mouku s kořením, solí a jedlou sodou.

Do druhé mísy dejte rozpuštěné zchladlé máslo, přisypte cukr a šlehejte do bílé pěny.

Potom postupně do pěny zašlehejte i obě vejce, vodu, citronovou šťávu a dýňové pyré.

Do tekuté směsi postupně vmíchejte sypkou směs, dokud vám nevznikne hladké těsto, nakonec přimíchejte i pokrájené sušené ovoce.

Těsto nalijte do vymazané a vysypané formy na chlebíček a pečte v předehřáté troubě na 180°C dozlatova, trvá to asi 45 minut.

Já ještě dozdobila čokoládou a sypaným perníkem 😉


Přeju krásný večer.

Už je tma, tak svítíme 🕯️🕯️

Ilona



3 komentáře:

  1. To musí být dobré. Kouknu na složení a dovedu si to představit. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  2. Ilono, zajímavý recept. Já z dýňového pyré pekla v předchozích letech muffiny, tak možná letos zkusím tohle. Jestli mi všechny dýně nezabaví syn :D na polévku (moc se nám letos neurodilo).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  3. Hmmmm, hned bych ochutnala...👍

    OdpovědětVymazat