sobota 30. září 2023

Mrkvové 🥕 rohlíčky s povidly




Honí vás mlsná na podzim?

Čas na mrkvové rohlíčky s povidly.

Trochu podobné těm svatomartinským, které máme moc rádi.

Recept mám už delší dobu, ale zatím nebyl čas ho vyzkoušet.

Letos se ovšem ovoce neurodilo, tak zkouším nové recepty.


Recept:

400 g polohrubé mouky
200 g najemno nakrájené mrkve
250 g povoleného másla
1 vejce
1 lžička cukru

200 - 300 g povidel
mletý cukr na obalení

Vypracujeme těsto.

Já dala na chvíli zatuhnout do lednice, ať se pak lépe rozvaluje.

Těsto rozdělíme na 6 stejných koulí a ty rozválíme na placku.

Tu rozdělíme na 8 dílů - měsíčků, do každého lžičku povidel a motáme rohlíčky.

Pečeme tak 10-15 minut na 170 st.

Ještě horké obalujeme v cukru.



Dobrou chuť a užívejte krásy podzimu.

Ilona



8 komentářů:

  1. Tento víkend jsem vyráběla povidla, tak se nabízí recept vyzkoušet. Jen myslím, že budu dělat plněné trojhránky, rozvalování kulatých placek mi jde mizerně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že nejde o tvar, ale o chuť. S povidly klidně i elipsoidy 😂😉

      Vymazat
  2. Mám podobný recept. Asi je zkusím zítra.
    Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já dělám podobné na svatého Martina, chtěla jsem zkusit i tyto s mrkví 😉 dobré jsou oboje. Jen se po nich zaprášilo

      Vymazat
  3. Ilonko, šlo by naplnit mákem?, ořechy? - Povidla já nemusím.Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, určitě. Jak kdo má rád 👍

      Vymazat
    2. Super, třeba buchty s tvarohem a rozinkami namočenými v rumu, ještě teplé, to je bašta. Jiřina z N.

      Vymazat