středa 14. června 2023

Zámek Boskovice


 





Dnes vám představím empírový klenot na Moravě.

Přestože empírová podoba zámku Boskovice má původ ve dvacátých a třicátých letech minulého století, je nutné hledat kořeny této stavby o téměř půl druhého století dříve.

Původně stavba sloužila jako klášter, vystavěný roku 1682 Janem Bohušem ze Zástřizl.

Po zrušení Josefem II. byla budova přeměněna na továrnu.

Počátkem 19. století byl kostel zbořen a klášterní budova byla v letech 1819 – 1826, za Františka Xavera z Ditrichštejna, přestavěna na zámek.

Tvoří s přilehlým parkem i s ostatními stavbami výrazný uměleckoarchitektonický celek.

Po roce 1991 byl zámek vrácen původním majitelům, hraběcí rodině Mensdorff-Pouilly.

Věděli jste, že jsou zpřízneni s britskou královskou rodinou?












Je to krásný zámek.

Bohužel park je pro veřejnost uzavřen.

Kousek od zámku je hrad.

Probíhala tam dětská akce a moc nás to nelákalo 😉

Tak jsme si prošli Židovské město.










Mějte krásný den ☀️🍀

Ilona



7 komentářů:

  1. Ilonko, další pro mne neznámé místo. Třeba to někdy vyjde a taky Boskovice navštívíme. Fotky máš povedené :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  2. Ilonko, tak v Boskovicích jsem byla vícekrát, v zámku sice ne, ale nahoře na hradě ano, a židovské město, synagogu a židovský hřbitov jsem si prošla. Díky za tento tvůj článek a skvělé fotky. Znám tohle místo i díky pořadu Modrá krev. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Moc krásné, do Boskovic jsme kdysi jezdívali. ☺

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherné fotografie. Škoda, že pro nás tak vzdálené místo. Tam by se mi líbilo. Zámek je krásný i uvnitř a kajak by mě i hrad. Krásný článek. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  5. S britskou královskou rodinou je více či méně spřízněno víc českých šlechtických rodů (i když zrovna Mensdorfové jsou francouzský rod) včetně Kinských.

    OdpovědětVymazat
  6. Zámek je moc krásný i hrad.A zařízení zámku je nádherné.Já většinou nacházím zámky nepřístupné ,ale parky jsou volně přístupné.Tak aspoň to.
    Ilonko,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  7. Ilono, v Boskovicích jsem nikdy nebyla - o to raději jsem se koukla na tvé fotky. Zámek má moc pěkné interiéry.
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat