středa 8. prosince 2021

Zasněžený Helfštýn

 


Na Helfštýn chodíváme spíš v teplejší měsíce.
 
Letos nás vytáhl první sníh, jakože romantika.
 
Šli jsme po turistické cestě z Lipníka, padalo cosi mokrého z nebe, vlezlo, psa by nevyhnal :D
 
Ve vyšších polohách už sněžilo.
 
Na hradě kromě paní pokladní a zaměstnanců restaurace, kteří to už balili, ani noha.
 
Asi půl hodiny jsme měli celou zříceninu vlastně pro sebe ;) 
 






 Helfštýn získal díky rekonstrukci řadu architektonických ocenění.

Palác byl ale kvůli sněhu uzavřen.

Podívat dovnitř se můžete třeba ve starším příspěvku tady.







Vyhlídková věž je otevřená, i když sněží.

Není původní, ale bez ní už by to nebylo ono.















Děkuji za návštěvu a přeju pohodový advent.

Ilona


 
 

15 komentářů:

  1. Ilonko,fotografie jsou nádherné.Je fajn mít takové místo pro sebe.Hrad je to moc pěkný.
    To vlhko nějak z fotek cítím,asi proto,že mně dnes z procházky se psem navlhly i boty.
    Měj se moc hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No těšila jsem se do sucha, to přiznám ;) Naštěstí jsme se trochu ohřáli v hospodě v Týně pod hradem.
      Krásný večer.

      Vymazat
  2. Tedy to je krása...a ten klid...
    Děkuji za ni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byli jsme tam na první adventní neděli ... opravdu klid, bílo....

      Vymazat
  3. Ilonko, děkuju za procházku Helfštýnem, těším se na příští rok až to tam omrknem, dlouho jsme tam nebyli a hlavně jsem zvědavá na tu rekonstrukci. Četla jsem o tom a viděla fotky. Měj krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, rekonstrukce je zajímavá, na dostavbu hradu ve středověkém stylu si opravdu nehráli ;) Mě se líbí ty nové ochozy a vyhlídky.
      Krásný víkend.

      Vymazat
  4. Nádhera. Moc hezké fotky, tuto procházku jsem si opravdu užila. Mám ráda zříceniny a těch zasněžených jsem moc neviděla.
    Ilono, měj hezké dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Dášo. Ten sníh tomu zas dává jiný šmrnc.
      Krásné adventní dny.

      Vymazat
  5. Ilono, tvé parádní fotky mne znovu přesvědčily, že na Helfštýn bychom se někdy měli vypravit. Moc hezký hrad to je...
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, tak příští rok hurá na Moravu. Nějaký kopečky, hrady, zámky, víno, slivovici :D spokojení budete oba.
      Krásnou sobotu ;)

      Vymazat
  6. Ilonko, nádhera! My tam byli mezi zlatým listím, ale tohle je tedy veliká paráda!
    Měj pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím sněhem přišel takový klid, řekla bych ůplně adventní.
      Krásný den.

      Vymazat
  7. Ilonko, těším se, že příští rok ho navštívíme. Chci vidět tu oceněnou rekonstrukci. A ty výhledy. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. iwko, přijeďte. Mě se líbily ty nové ochozy i skleněná plošina. je to zase něco jiného ;)
      Krásný advent.

      Vymazat
  8. Tak to je paráda! Helfštýn jsem už prošla na mnoha blozích, ale máš pravdu, zimní je zas úplně něco jiného!

    OdpovědětVymazat