sobota 27. března 2021

Velikonoční mlsání

 

Beránek se sice peče na Boží hod velikonoční, ale bude i mazanec a tolik sladkého bychom asi nesnědli.
 
Tak opět po roce naše miniverze s čokopolevou na dnešní deštivé odpoledne.
 
A snad zbyde i na neděli.

To už bude Květná neděle a ten den se podle tradice nic péct nemá.

Lidé věřili, že by se zapekly i květy na stromech i loukách a pak by nebyla žádná úroda. 
 
 

 


 
 
 
Na Květnou neděli by se rovněž měly oblékat nové šaty. 

Možná, že právě odtud pochází pověra, že byste si měli o Velikonocích koupit něco nového na sebe, aby vás nepokakal beránek. 

To se přiznám, že jsem slyšela teprve před pár lety.

 Zvykem také bylo vymetat dům zelenými ratolestmi.

Větvičky tak měly z domu vyhnat veškeré neřesti a nemravnosti.

 Při nedělní mši v kostelích kněz obvykle světí kočičky nebo vrbové ratolesti a z Bible předčítá části o příjezdu Ježíše do Jeruzaléma.
 
Také se začínají zpívat pašije.
 
Proto se následujícímu týdnu říká pašijový.
 


 
Děkuju za návštěvu a užijte si pohodový večer.

 Ilona
 

 

5 komentářů:

  1. Ilonko, beránek se Ti povedl. Já je budu péct příští týden, abych mohla vzít k tátovi. Měj se hezky, zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné mlsání,beránek vypadá moc pěkně.Já v týdnu upeču pro nás a pro dceru mazance.
    Já moc zvyků neznám,ale od dětství si pamatuji,že jsme se sestrama dostaly vždy něco nového na sebe.Dodržovala jsem to i u svých dětí i sebe.To je příjemný zvyk.
    Ilonko,měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
  3. Ilonko, beránek vypadá skvostně. 👍👍👍 Já ho budu péci až příští týden, spolu s mazanci.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  4. Ilono, přiznám se, že jsem netušila, že se na Květnou neděli nemá péct. Doufám, že jsem dnešním koláčem fakt ty květy nezapekla :(.
    Hezký kříž - mně se většinou velké kříže moc nelíbí, ale tehle je výjimka.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
  5. Ilonko, povedený beránek. Já jsem tradici něco nového na sebe dodržovala vždy, když byly děti malé, teď to dodržuji s vnoučaty. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat