sobota 6. března 2021

Malenovice a Svatá voda

 


Poslední výlet, který jsme ještě stihli před uzavřením, jiný okres, jiný kraj ;) 

Podnikli jsme procházku k Malenovickému hradu a pak lesem ke Svaté vodě.







 Malenovický hrad byl založen v 2. polovině 14. století moravským markrabětem Janem Jindřichem, bratrem Karla IV.

V následujících stoletích patřil několika majitelům (poslední byli Šternberkové) a prošel mnoha přestavbami, které z původního gotického středověkého hradu vytvořily renesanční sídlo zámeckého typu, později ještě barokně upravené.

Až do poloviny 20. století si hrad udržel funkci obytnou a správní.

Hrad byl velkolepě zařízen, nechybělo třeba benátské zrcadlo, křišťálové lustry nebo malby ve zlatých rámech.

V r.1953 získalo hrad tehdy vzniklé krajské muzeum a část objektu byla zpřístupněna veřejnosti.



 


Od hradu jsme pak šli několik kilometrů po turistické značce ke Svaté vodě.

Cestou bláto, vypuštěný rybník, ale i výhledy díky prořídlému lesu.






Svatá voda u Malenovic je nevelké poutní místo.

Pramen má po širém okolí pověst léčivé vody a vyhledávají ji jak zbožní poutníci, tak turisté.

Nad studánkou je vybudována skalní jeskyně se sochou Panny Marie Lurdské.

 Opodál stojí kaplička z roku 1854.

Voda ze studánky vytéká do hlubokého žlebu a vlévá se do říčky Dřevnice.




 


Užijte si prima sobotu, 

u nás už sluníčko láká ven.

 

Ilona

 


 


9 komentářů:

  1. Ilonko, moc děkuji za krásnou procházku. 👍👍 Fotky mi připomněly dobu, kdy jsme v těchto místech byli. Můj muž má moravské kořeny a v nedalekých Halenkovicích trávil jako dítě část prázdnin a dodnes tam žijí jeho příbuzní. U studánky se zázračnou vodou jsme tehdy také byli. Ale je to už tak hrozně dávno.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezky výlet! Děkuji za procházku, i když jen virtuální. :)
    Sabina

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný výlet.Já mám ráda kapličky a studánky a ty tvoje se mi moc líbí.
    Také jsme do poslední chvíle výletovali.A teď najednou nevím,kam ve městě.
    Jilonko,měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  4. Omlouvám se trochu jsem ti změnila jméno

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkné počasí jste měli a výlet stál za to!

    OdpovědětVymazat
  6. Ilonko, tak opravdu muselo být krásně. Já tam ještě nikdy nebyla. Kaplička, studánka, cesta lesíkem - paráda. Už se těším, až budu moci zase cestovat po okolí. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  7. Ilono, zase jsem si díky tově a vašemu výletu rozšířila obzory. My původně dneska plánovali výlet (na katastru Prahy jsou i turistické značky), ale manžel musel jít do práce připravovat testování, takže jsem nakonec vyrazila s mámou - jen do našeho sídlištního lesoparku. Ale bylo krásně, takže na vyvětrání to bylo taky fajn.

    OdpovědětVymazat
  8. Krásný výlet, Ilonko. I mě rozšiřuješ obzory, protože vaším směrem se dostanu jen vyjímečně.
    Přeji příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Malenovický hrad neznám, ale je u něj krásně. Ráda jsem s Tebou šla i k Svaté vodě.
    U nás je dnes pošmourno. Už se těším na jaro a na sluníčko.
    Ilono, měj krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat