neděle 13. prosince 2020

Radhošť a Pustevny



Muž nám slíbil výlet za sněhem.

Prý žádné závěje, ale pro tu adventní atmosféru to bude stačit.

Na výběr byl Radhošť nebo Javorník, že se rozhodneme na místě podle počasí.

Oba jsou to dost turisticky vyhledávané cíle.

Dojeli jsme do Trojanovic na rozcestí, omrkli oba kopce a vydali se směr Radhošť a Pustevny.

Přiznávám, že mě tato volba lákala víc, chtěla jsem vidět novýLibušín na Pustevnách.

Počasí dopoledne spíš šedivé, ale odpoledne vykouklo aspoň na čas sluníčko.





 Na rozcestí Černá hora se připojuje i cesta z Rožnova, turistů opravdu výrazně přibylo.

Ale dalo se, v létě to bývá horší.

A za chvíli už je vidět i Radhošť.





 A aby vám to nebylo líto, ten kopec s rozhlednou je Javorník.

Ta tečka na vrcholu ;)



 

A tady už jen vzhůru ke kapli sv. Cyrila a Metoděje z konce 19. st.

Jde o nejvýše položenou církevní stavbu u nás.

Je to kamenná stavba v románsko-byzantském stylu, později obložená impregnovaným šindelem a v rámci opravy v r.1924 byla přistavěna i dřevěná zvonice.

Bylo otevřeno, dokonce i zvonice, kde jsem asi ještě nikdy nebyla.

Turistů dost ze všech koutů naší země.

Nádherné výhledy.




 

 

 




 

 A po nezbytném občerstení v horském hotelu hurá na Pustevny.

Ukázalo se i sluníčko, paráda.

Krásná adventní atmosféra.

 

 




 

Na Pustevny jsme došli až skoro v půl čtvrté, sluníčko slabé, skoro zapadalo.

Chaty Libušín a Maměnka od Dušana Jurkoviče z konce 19.st.

R. 1928 je navštívil prezident Masaryk.

V závěru 2.světové války byly dost zpustošeny.

Opravy se dočkaly až 100 let po svém otevření.

Generální rekonstrukce skončila v r.1999.

A jak asi víte, v r.2014 zničil Libušín rozsáhlý požár.

Otevřen byl znovu letos v létě.





 Tolik náš výlet.

Užijte si pohodovou třetí adventní neděli.

Ilona

 

 

9 komentářů:

  1. Ilonko, jak na fotky koukám z teplíčka, tak bezva. Fotky fakt hezké. Ale poslední 2 roky mám tu zkušenost, že v SO nebo NE do hor (do Beskyd) fakt ne. Lidí více jak na Václaváku, to na mne z toho padá depka. Muž je rychlík a nekochá se krajinou (považuje výlet za Olympijské hry), takže brzy vyjíždí z domu, kdy lidé ještě chrní. Někdy také nadává, že lidí při cestě nazpět bylo více než moc. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  2. Ilono, ten kostel je nádherný... My loni Radhošť a Pustevny v rámci dovolené nezvládli, tak snad až někdy. S výlety jsme teď měli utrum - manžel má neschopenku, takže smůla (naposledy jsme vyrazili na 17.listopadu). Takže tento víkend on kouká na filmy a já se věnuju své čajové sbírce :)
    Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
  3. Nemám slov, Ilonko! Veliká nádhera, úžasný výlet.
    Beskydy na mé znovuobjedvení stále čekají :o), Byla jsem tam naposledy snad na gymplu...
    Měj příjemný adventní večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Ilonko, tak to byla skvělá volba. Když nejde sníh za námi, tak musíme za sněhem a vám se to teda povedlo. Nádherný výlet, úžasně zasněžené fotky a krásná místa. Co víc si o adventu přát? Pokud slouží zdraví, je to dokonalost sama.
    Přeji pohodový večer. D.

    OdpovědětVymazat
  5. Ilonko, tak to jste měli překrásný výlet. A těch kilometrů v nohách, v těžkém terénu, to taky nebylo málo. Díky ti za krásné fotky, Pustevny jsem naposledy viděla za lešením, přikryté provizorní střechou, kdy sotva začaly první opravné práce.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji za dokonalý výlet. Beskydy a Pustevny jdou srdcovka. Takto dokonalé jsem je ale ještě neviděla. Takže děkuji, děkuji...
    Pohodové adventní dny i k vám.

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné, barevné, optimistické. Jak málo z toho teď člověk vídá....

    OdpovědětVymazat
  8. Ilonko,nádherné skoro zimní fotografie.Nemusí ho být mnoho stačí jen nabudit zimní atmosféru.Tady ta místa mi nejsou neznámá,byli jsme tu před lety na podzimní dovolená a tak jsem si je ráda připomněla.
    Měj hezké předvánoční dny

    OdpovědětVymazat
  9. Ilonko, ani se mi nechce věřit, že jsi fotila letos. Ten sníh nádhera. Díky za reportáž, už jsem tam nebyla mnoho let. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat