úterý 29. prosince 2020

Čtenářské okénko

 


Jedna narozeninová a druhá od Ježíška.



 

Šikmý kostel.


Románová kronika ztraceného města, léta 1894–⁠1921.

Podtitul knihy lapidárně shrnuje příběh o někdejší pastevecké vesnici, která vystavěla svůj rozkvět na těžbě uhlí, aby o století později zašla na úbytě – také kvůli těžbě uhlí.

Dnes už z výstavných budov a vznosné katedrály nezbylo nic. 

Jen šikmý kostel, který strmě a varovně ční do pusté krajiny.

Kniha začíná obrovským důlním neštěstím roku 1894, které drsně zasáhlo do života obyvatel celého kraje.

Patří mezi ně i hrdinové této knihy, jejichž pohnuté osudy můžeme po následující čtvrtstoletí sledovat.

Těžký život v těžké době.

Osobně si třeba nedovedu představit, že bych syna poslala za dva roky fárat do ďury.

 Druhý díl pak mapuje události do r. 1945.




Druhá knížka je pak plná receptů a povídání o tradicích od Petry 

Burianové.

Sledovala jsem její blog i soutěž v pečení, kterou vyhrála.

Byla naše favoritka ;)

Těším se, až něco příští rok upeču.

Teď máme na mlsání ještě cukroví a štolu.

 

Tolik moje nejnovější přírůstky.

Přejeme krásný večer.

Ilona


 

12 komentářů:

  1. Ilonko, knihu Šikmý kostel jsem četla. A jedním dechem. Líbila se mi moc, tenhle typ literatury mám ráda. Druhou kniku neznám, ale určitě bude zajívavá. Já teď čtu hlavně skripta, začalo mi zkouškové :o) Tak na knížky není čas.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  2. Ilono, knížku Šikmý kostel jsem nadělila mámě k Vánocům, tak doufám, že se jí bude líbit. A předpokládám, že až ji odloží ona, přečtu si ji i já. A druhý díl zní zajímavě jako tip na dárek k máminým narozeninám :).
    Těším se, až se pochlubíš něčím upečeným podle Petry Burianové (taky jsem na soutěž koukala a Petra mi byla sympatická)
    Měj se fajn
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, už se na pečení taky těším ;)
      Ale až slehne to vánoční :D
      Krásný večer.

      Vymazat
  3. Ilonko,obě knížky by se mi určitě líbily.Také jsem dostala od vnuček knížky,jednu od mého oblíbeného autora.Také jednu knížku Bohémské háčkování a té jsem propadla.A už háčkuji.Já tomu vždy propadnu.Ale musím na chvíli odložit a vyměnit za četbu.Ale to bude to samé.U nás je počasí velmi nevlídné i když dnes ráno svítí krásně měsíc a tak doufám,že bude hezky a někam vycestujeme do přírody.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, Bohémské háčkování zní skvěle, to by se mi taky líbilo.
      Krásný večer.

      Vymazat
  4. Krásné knižní dárky! Ilonko, přeji hezký den a dodatečně všechno nej k narozeninám!
    Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné knížky, myslím, že by se mi mohly líbit, děkuji za tipy a dodatečně vše nejlepší! :)
    Přeji Ti vše nejlepší do nového roku! Míša
    Michaela Blog || Instagram

    OdpovědětVymazat
  6. Šikmý kostel je cca do 10 km od místa kde bydlím. Staří lidé hodně vyprávěli a tak vím, o čem je řeč. Přečetla jsem to za 3 večery. Cesta z těsta - tak tu nemám, ale je určitě také bezva. Přeji Vám Ilonko do nového roku 2021 hodně zdraví a krásné výlety po naší zemi. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, tak to jste skoro v centru dění, co se týká knížky.
      Děkuju za přání.
      Krásný večer.

      Vymazat