středa 14. září 2022

Javoříčské jeskyně

 

Dnes vás pozvu do Javoříčských jeskyní s krásnou a bohatou krápníkovou výzdobou.

Za mě top.

 Jsou to nejkrásnější jeskyně v ČR..





Na výběr máte z kratší a delší trasy, všichni jsme šli tu delší 😉

Teplota 6-8 stupňů, takže bundu na sebe.







Jeskynní systém je tedy dlouhý téměř 6 kilometrů, z toho 790 metrů je zpřístupněno veřejnosti.

 Podzemní prostory mají velmi rozmanitou krápníkovou výzdobu, a to od nejjemnějších brček až po několik metrů dlouhé stalaktity, stalagmity a mohutné sintrové kupy.

V hojné míře jsou tu také excentrické krápníky rostoucí proti zákonům gravitace.







Pokud máte fantazii, můžete si představit různé pohádkové postavy nebo perníkovou chaloupku.

Krásné jsou taky záclony.

Tato je největší, ale už neroste.









Jeskyně je v současnosti největším známým zimovištěm netopýrů a vrápenců celé České republiky.

Ty ale vyfocené nemám.

O důvod víc ji navštívit 😉

Krásný den.

Ilona




 





7 komentářů:

  1. Jeskyně jsou úžasná věc. Mám je moc ráda....doufám že mi vyjde teď v říjnu po skoro padesáti letech návštěva Koněpruských.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna Koněpruské mě docela zklamaly, skoro žádná výzdoba. Asi jsem zmlsaná 😂 Ale okolí je tam pěkné, to se nám moc líbilo.

      Vymazat
  2. Ilonko, nádherné fotky! já se pod zemí necítím úplně komfortně, ale když tam je taková krása, tak se na chvilku překonám :o)
    Měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady to bylo v pohodě. Ale paní průvodkyně nám vyprávěla, že je pozvána na prohlídku nádherného dómu, nicméně se do něj musí úzkou chodbičkou a plazit se po břiše. Tak říkala, že neví, jestli půjde. To bych asi nedala 😉
      Krásný víkend 🍀

      Vymazat
  3. Ilono, moc pěkné jeskynní fotky. Já naposledy v podzemí byla vlastně nedávno - v dole Mauricius, ale to bylo dílo člověka, ne přírody.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem si ten důl vyhledala a podle obrázků teď o něm proběhla nějaká reportáž v TV. Respektive o tom bourání....

      Vymazat