středa 5. ledna 2022

Bábovka tříkrálová

  

Zdravím vás všechny v novém roce ❤️

 Poslední roky peču na Tři krále tříkrálový koláč, ale letos je bábovka.
 
Mám novou formu a nemohla jsem se dočkat, až ji vyzkouším.
 
Chápete mě, že 😊
 
A péct koláč i bábovku, to by jsme jedli dlouho.....
 
Je to obyčejná kefírová, politá trošku čokoládou, recept je tento.
  
Dříve na Tři krále hospodyně pekly mazanec a daly dovnitř minci.

Kdo ji našel, byl ten den králem.

Měl pak právo kropit stavení a psát křídou křížky.
 

 



 
Děkuju za návštěvu a mějte prima den.

Ilona
 
 
 
 
 

14 komentářů:

  1. Ilonko, těším se koledníky. Forma na bábovku se mi zdá hodně komplikovaná, myslím si, že se musí hůře vyklápět. Moc se mi líbí vaši tři králové z papíru a nápad se zapichovátkem s kometou. Zdraví Iwka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, právě že se vyklopila až moc snadno, skoro vylétla z formy jak ta kometa 😉
      Tři králové nám nahradili vánoční věnec na dveřích. Taková rychlá dekorace.
      Krásný večer.

      Vymazat
  2. Líbí se mi babovka i jak jsi to pěkně vše tříkrálově nafotila.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuju. Celý den prší a je tma, tak si to musíme zpestřit.
      Krásný večer.

      Vymazat
  3. Ilonko, dobrý nápad upéct tříkrálový koláč to mě nenapadlo. Moc hezky naaranžováno, my dnes měli žemlovku a zůstala i ke kafíčku. Díky za nápad řeknu manželovi, že to má tři královou žemlovku🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tříkrálová žemlovka je určitě originál 😉 Tu už jsme dlouho neměli, dobrý nápad, ještě máme jablíčka ze zahrádky.
      Krásný večer.

      Vymazat
  4. Bábovky miluju, ale nikdy jsem ji korunkou neozdobila, musím se polepšit.Dobrý nápad hodný následování. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, musíme si ty dny trochu zpestřit 😉
      Krásný den.

      Vymazat
  5. Já se s tradicí pečení tříkrálového koláče seznámila až u tebe na blogu :). My zatím ještě dojídáme vánoční cukroví a myslím, že pak si dám se sladkým pauzu ;-).
    Forma je tvarově opravdu zajímavá, ale já míluju svou keramickou, takže zatím po jiné ani nepošilhávám.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My toho cukroví moc neměli, ale na sladké si zvykli ;)
      Krásný skorovíkend.

      Vymazat
  6. Ilonko, krásné fotky i krásná forma. Takže i bábovka vypadá skvěle. :o)
    Měj hezký tříkrálový večer. D.

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherná forma i bábovka.
    Aj u nás bola trojkráľová bábovka s mincou :-)
    Pekný víkend,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aďko, děkuju.
      Je to fajn tradice, že?
      Krásný večer.

      Vymazat