čtvrtek 27. května 2021

Velichovky a Chlum

 



Krajem Velichovek a pak výstup na rozhlednu.

Lázeňská tradice ve Velichovkách započala již v roce 1897 a byla zaměřená na léčbu pacientů s kloubními problémy.





 

 
 





Hořiněves zřejmě nejvíce zviditelnil její rodák, spisovatel, bohemista, básník a velký vlastenec Václav Hanka - „objevitel“ Rukopisu královédvorského.

Rodný dům Václava Hanky je v Hořiněvsi dochován, jedná se o roubený lidový dům, který byl postaven kolem roku 1720 jako zájezdní hospoda.

 




Také kraj bitvy u Hradce Králové.

Válečné muzeum, kostnice a zbytky dělostřeleckých okopů.

A památník bitvy u Chlumu.

Monumentální pískovcový sloup z roku 1893 je věnovaný rakouské jízdní dělostřelecké baterii č. 7.

Pomník, který byl navržen architektem Václavem Weinzettlem, sestává z bohatě zdobeného sloupu a sochy Austrie zhotovené prof. Arnoštem Poppem.


 



A nakonec výhledy z rozhledny Chlum.

Pěkně fučelo ;)

Přeji krásný den.

Ilona





6 komentářů:

  1. Velichovky byly jedny z lázní, které jsem si mohla vybrat k doléčení po operaci páteře. Zvolila jsem Mšené, a koukám, že jsem asi měla volit tyhle lázně. Tady bych se asi možná o víkendech nudila méně ....

    OdpovědětVymazat
  2. Ilonko, tady jsem nebyla snad sto let...
    Děkuji za aktuální fotky a zdravím! Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Ilonko, udělali jste so prima výlet. 👍👍 Už je to dávno, kdy jsme tady byli. V poslední době jen projíždíme kolem.
    Děkuji za milou připomínku.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  4. Myslím,že v lázních Velichovky jsme byli díky tchýni,která kvůli kloubům jezdila po lázních.Jsou moc pěkné i ten rodný dům.U památníku bitvy na Chlumu jsme byli se synem a i u té rozhledy.Zdála se mi hrozně vysoká,ne ni bych nevylezla,chtěl syn,ale bylo zavřeno.Teď pořád fouká,tak to s vámi muselo pěkně cloumat.
    Ilonko,moc krásné fotografie.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  5. Ilono, hezký výlet. Ve Velichovkách jsem nikdy nebyla, podle fotek tam bude příjemně. A moc se mi líbí ta roubená chalupa

    OdpovědětVymazat
  6. Ilonko, parádní podívaná. O Velichovkách jsem nikdy ani neslyšela, musím nakouknout do map, kde že se nachází.
    Přeji prima dny. D.

    OdpovědětVymazat